Nume firmă: ZENKIDS ELIMAG S.R.L
Administrator: Asaftei Maria Magdalena
Planul de afacere finanțat: Înființare loc de joacă pentru copii
Programul de finanțare: Diaspora Start- Up
Cod CAEN: 9329 Alte activitati recreative si distractive n.c.a
Locația de implementare: Tecuci, jud. Galați
Centrul Zenkids este un loc de joacă foarte apreciat din Tecuci și reprezintă proiectul dezvoltat de antreprenoarea Magda Asaftei, începând de anul trecut, un start-up finanțat prin Programul Diaspora, în cadrul Proiectului Antreprenor Acasă. Magda a reușit, într-un interval de timp destul de scurt, să atragă de partea sa părinții și copiii dornici de distracție și voie bună, bucuroși să petreacă după-amieze fericite într-un loc plin de farmec și de surprize colorate și educative
Pe parcursul vieții și a formării profesionale Magda a fost mereu între copii și a înclinat spre activități care au avut legătură cu cei mici. Perfecționarea pentru sistemul de învățământ și o primă experientă în cadrul sistemului i-au arătat că există nevoia unei alternative a educației, unui nou concept de socializare și creare de comunități care sa aibă în centru copiii dar și relația dintre adulti și copii.
Magda a trăit în Franța și a observat îndeaproape aceste lucruri, iar când s-a întors a avut o viziune și o dorință de a schimba lucrurile în acest sens. A creat o comunitate locală de mămici de peste 5000 de membri și a organizat târguri pentru mame și copii în care expunea și părerile ei în ceea ce privește dezvoltarea armonioasă a copiilor, inclusiv pe plan emoțional. Faptul că este terapeut și a lucrat cu copii și părinți a ajutat-o sa înțeleagă mai mult psihologia și dinamica comunității din Tecuci. Inițial a dorit să facă ateliere punctuale pentru a promova diferite modalități de lucru cu copiii și socializare adult-copil. Apoi s-a oportunitatea proiectului și a pornit la drum.
Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al Magdei în cadrul proiectului Antreprenor Acasă vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Antreprenor Acasă?
R: De pe social media
Î: Ce te-a determinat să alegi să te înscrii în proiectul coordonat de Asociația Inceptus România?
R: Prospețimea și transparenta cu care erau prezentate avantajele accesării acestor fonduri.
Î: A fost determinantă obținerea finanțării nerambursabile pentru revenirea ta acasă din diaspora?
R: Da
Î: Consideri că a fost dificil să obții finanțarea de 33.000 euro pentru demararea afacerii tale?
R: Nu. Demersul a fost cât se poate de simplu și susținut de echipa proiectului
Î: Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
R: Contribuția mea a fost de aproximativ 6000 de euro.
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
R: Achiziționarea de jucării montessori care sunt destul de scumpe, plata chiriei pentru susținerea afacerii în prima fază, vizibilitatea crescută a proiectului.
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
R: Familiarizarea clienților cu noua viziune. Pentru asta am fost prezentă aproape zilnic la spațiu și am discutat cu fiecare în parte. Căutarea partenerilor și colaboratorilor pentru diverse acțiuni, gestionarea timpului și a programului dar aceasta a venit pas cu pas.
Î: Care sunt principalele achiziții pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă (categorii mari) ?
R: Modular de joacă, mobilier, jucării și echipamente de joacă.
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant și cu monitorul ? (birocrație, sfaturi, etc)
R: Relația a fost foarte bună și de susținere permanentă. Chiar am simțit ca sunt susținută și sunt foarte recunoscătoare pentru acest lucru.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?
R: Da pentru ca piața resursei umane este destul de limitată. Ne-am adaptat și am susținut din mers prin reglaje zilnice, adaptarea fișei postului, discuții.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?
R: Nu. Aici a fost totul destul de bine gestionat.
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru tipul de activitate desfășurat? Cum ai gestionat?
R: Da. Pentru că Tecuci este un oraș mic iar oferta limitată. Până la urmă am negociat un spațiu central.
Î: Un singur sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
R: Să aibă încredere în ei, în viziunea lor, să se adapteze din mers, să înceapă ziua cu “azi va fi mai bine ca ieri” și să conștientizeze că nu exista greșeli, doar experiențe de viata și învățare
Î: Un singur sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
R: Să își dea o șansă