Nume firmă: WONDERS & SCAPES SRL

Administrator: PATRONATUL TINERILOR ÎNTREPRINZĂTORI CLUJ

Planul de afacere finanțat: Amenajări interioare cu licheni, mușchi și plante stabilizate, peisagistică

Programul de finanțare:  Start-up AIR – Antreprenoriat Inovativ în regiunea Nord-Vest

Cod CAEN: 8130 – Activitați de întreținere peisagistică

Locația de implementare: Cluj-Napoca, jud. CJ

Descriere afacere: Realizarea de gradini interioare cu plante stabilizate (mușchi, licheni, foliaj, flori stabilizate).

Ideea de Wonders & Scapes a pornit din dragoste pentru natura si din dorinta de a veni in ajutorul celor care isi doresc pe langa o gradina cu aspect estetic deosebit si beneficii afectiv emotionale considerabile. Aceste beneficii pot fi obtinute atat prin existenta peretilor de interior din licheni, muschi si plante naturale stabilizate, cat si prin crearea la exterior a  gradinilor senzoriale.

Este cunoscut faptul ca stresul urban este un aspect prezent in viata noastra. S-a demonstrate stiintific ca acesta poate fi considerabil diminuat atunci cand ne desfasuram activitatea, la birou sau acasa,  intr-un spatiu in care exista un design biofilic.

Deasemenea, realizarea unei gradini senzoriale in cureta personala, nu implica nici un cost in plus, ci doar o organizare a gradinii intr-o maniera care sa aduca garantat anumite beneficii.

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al Gabrielei în cadrul proiectului Start-up AIR, vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.

Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start up AIR?

R: Prin recomandari, am ajuns la o discutie cu Lavinia Cobrea

Î: De ce ai ales să te înscrii în proiectul Start up AIR coordonat de Patronatul Tinerilor Întreprinzători Cluj?

R: Din dorinta de a incepe o afacere noua, aveam nevoie de o finantare iar patronatul Tinerilor Intreprinzatori Cluj, mi-au furnizat toate informatiile si indrumarea necesara.

Î: A fost dificil să obții finanțarea (de max 148.600 lei) pentru demararea afacerii tale?

R: Da

Î: Ajutorul financiar nerambursabil a fost suficient pentru dezvoltarea planului tău de afaceri sau a fost necesară și o contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi cu aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.

R: A fost necesara contributia proprie, situatie care era de asteptat

Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.

R: -achizitionare de materie prima

  • Achizitionare de utilaje
  • Plata salarii

Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?

R:  – Lipsa de personal – interviuri, probe de lucru, cereri depuse la somaj, pe grupuri de specialitate

  • Vremea ploioasa (in amenajarea de gradini), refacerea geometriei gradinilor de mai multe ori datorita ploilor
  • Situatia generata de Pandemia de COVID-19, lucrari anulate sau amanate.

Gestionarea acestei situatii nu este f usoara, fac promovare on line serviciilor pe care le ofer, incerc sa mentin preturi mici, merg la discutii cu designeri de interior, arhitecti

Î: Care sunt principalele achiziții (categorii mari) pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă?

R: – stoc de materie prima

  • Automower Huskvarna 530 AWD
  • Program de randare Lumion 9 Pro
  • Program proiectare Sketchup Pro
  • Monitor cu caracteristici avantajoase pentru randari

Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant?

R:  Foarte buna

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și menținerea personalului angajat? Cum le-ai depășit?

R:  Da, am cautat pe situri de specialitate, la somaj, printre cunostinte

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea furnizorilor / clienților? Cum le-ai depășit?

R: identificarea furnizorilor nu a presupus nici un inpediment

  • Gasirea clientilor a fost direct afectata de de Pandemia de COVID-19, au fost proiecte blocate din noiembrie 2019 si care s-au deblocat partial acum(MF PLAST, proiect de 6000 E, care a fost scindat in 3 etape, prima fiind in momentul de fata in lucru), au fost proiecte anulate pe considerente financiare

Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru derularea activității? Cum ai gestionat situația?

R: Activitatea mea se desfasoara in proportie de 90 % la domiciliul clientului, drep urmare spatiul era necesar ptr un mic birou si depozit, deci nu presupunea cerinte speciale. Am inchiriat un apartament de 1 camera.

Î: Un sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.

R: atentie la realizarea planului de afaceri, prospectare piata

Î: Un sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.

R: Perseverenta si multa munca, chiar daca la un moment dat lucrurile nu ies cum au fost planificate.

Î: Menționează care sunt avantajele afacerii

R: reusesc sa mentin activitatea firmei cu gradini interioare cu plante stabilizate si in sezonul ,,mort,, pentru peisagistica (toamna tarziu, iarna, primavara devreme cand lucrarile in gradina sunt sistate)

Î: Menționează care sunt dificultățile afacerii

R: Situatia generata de Pandemia de COVID-19, care determina populatia si firmele potentiali clienti sa fie mai restrictivi cu achizitionarea unor servicii care nu le sunt impetuos necesare