Nume firmă:  Wedplan By AM S.R.L

Administrator: Anca MACARIE

Planul de afacere finanțat: organizare nunți/evenimente

Programul de finanțare:  Start- Up AIR

Cod CAEN: 9329 Alte activitati recreative si distractive n.c.a

Locația de implementare: Cluj-Napoca, jud. Cluj

Wedplan By AM organizeaza evenimente private si corporate in judetul Cluj cu o posibila extindere in Regiunea de Nord Vest a tarii. Tipurile de servicii prestate: organizare nunta, botez prin instrumente de lucru directe sau online; organizarea pregatirii din ziua evenimentului prin amenajarea unei case in acest scop, organizarea de evenimente outdoor in spatiile clientilor sau in spatii nonconventionale; organizarea de cereri in casatorie; organizarea de evenimente corporate si orice alt tip de evenimente, solicitate de client, in functie de expertiza companiei.

Activitate presupune organizarea de evenimente private si corporate in judetul Cluj cu o posibila extindere in Regiunea de Nord Vest a tarii. Tipurile de servicii prestate: organizare nunta, botez prin instrumente de lucru directe sau online; organizarea pregatirii din ziua evenimentului prin amenajarea unei case in acest scop, organizarea de evenimente outdoor in spatiile clientilor sau in spatii nonconventionale; organizarea de cereri in casatorie; organizarea de evenimente corporate si orice alt tip de evenimente, solicitate de client.

Anca are experienta in domeniu de peste 4 ani, fiindca a organizat evenimente pentru cunoscuti si prieteni. De asemenea are experienta in implementarea de proiecte cu finantare europeana, fiind angajată in domeniu de peste 8 ani.  A urmat cursurile de Management ale Unversităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca şi se pare ca i-au fost de folos deoarece îi place să planifice, să organizeze şi să se asigure că totul funcţionează conform planului.

Sprijinul financiar a adus trei beneficii pentru afacere: posibilitatea finantarii salariilor si a contributiilor, achizitia de elemente si logistica necesara pentru activitatea de baza si finantarea unor actiuni ample de promovare. Principalele achiziții din finanțarea nerambursabilă s-au indreptat catre Mobilier, logisitica pentru evenimente, participari la targuri de promovare.

Afacerea a pornit bine si in primul an de activitate au fost angajate 3 persoane si s-au obtinut venituri de aproape 60000 lei.

După ultimii ani de evenimente organizate, antreprenorul a descoperit că mirii optează pentru diverse forme de cazare înainte de eveniment, atât pentru ei cât și pentru familie/prieteni. Bineînțeles că asta a venit și o dată cu renunțarea la tradiții precum: mirele merge după mireasa la ea acasă, de acolo merg împreuna la o pereche de nași apoi la următoarea… adică o lungă plimbare înainte de eveniment, care, pe lângă că e lungă și obositoare mai e și consumatoare de timp.

Acum, mirii s-au orientat spre alte forme de cazare, de unde, alături de părinți, nași și prieteni pot pleca spre cununie sau direct la petrecere. Astfel a fost adus conceput de wedding house care poate gazdui in conditii de exceptie tot alaiul de nuntaşi.

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al Ancăi în cadrul proiectului Start Up AIR vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.

Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start up AIR?

R: printr-o cunostinta.

Î: De ce ai ales să te înscrii în proiectul Start up AIR coordonat de Fiatest?

R: M-am inscris pentru a incerca sa obtinut finantare iar la Fiatest am ajuns prin repartitia grupelor de curs Competente Antreprenoriale organizat la Cluj.

Î: A fost dificil să obții finanțarea (de max 148.600 lei) pentru demararea afacerii tale?

R: Putin mai dificil decat ma asteptam avand in vedere experienta pe care o aveam deja in domeniul accesarii de fonduri nerambursabile.

Î: Ajutorul financiar nerambursabil a fost suficient pentru dezvoltarea planului tău de afaceri sau a fost necesară și o contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi cu aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.

R: Ajutorul nu a fost suficient. Initial am previzionat ca voi avea nevoie de aprox. 8000 lei, dar pe parcursul implementarii am suplimentat contributia proprie deoarece am dorit sa ne extindem.

Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.

R: Sprijinul financiar a adus cele trei beneficii pentru noi: posibilitatea finantarii salariilor si a contributiilor, achizitia de elemente si logistica necesara pentru activitatea de baza si finantarea unor actiuni ample de promovare.

Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?

R: 1.Cea mai mare provocare actuala: Pandemia si restricitile. Ne-au pus afacerea la pamant si in jumatate din acest an nu am putut face nimic in acest sens datorita restrictiilor legislative. Am incercat sa organizam mici evenimente si evenimente private in aer liber, dar suntem foarte mult sub nivelul cifrei de afaceri estimate pentru acest an.

2 si 3 – inainte de pandemie:

  1. Intrarea pe o piata unde deja exista mari competitilor. In Cluj Napoca se organizau deja multe evenimente (nunta, botez, etc) de catre firme cunoscute. Noi am venit cu un concept nou, cu posibilitatea colaborarii cu clienti online si cu elemente de logistica noi, astfel am reusit sa atragem clienti.
  2. Inserarea noului concept Casa Bella pe piata din Cluj. A fost greu sa explicam pe scurt ce e Casa Bella Wedding House Cluj, dar am reusit prin emailuri si discutii cu clientii si prin campanii de promovare online cu material foto si video.

Î: Care sunt principalele achiziții (categorii mari) pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă?

R: Mobilier, logisitica pentru evenimente, participari la targuri de promovare

Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant?

R:  Perfecta.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și menținerea personalului angajat? Cum le-ai depășit?

R:  Nu.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea furnizorilor / clienților? Cum le-ai depășit?

R: .Nu

Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru derularea activității? Cum ai gestionat situația?

R: Nu

Î: Un sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.

R: În acest moment as zice: Tot timpul să se astepte la ce nu s-au asteaptat niciodată.

Î: Un sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.

R: Să își imagineze că deja are afacerea, că functionază cu bune și cu rele, sa se gandeasca cat si ce ar trebui sa lucreze in fiecare zi si apoi sa se intrebe daca merită și dacă il face fericit.

Î: Menționează care sunt avantajele afacerii

R: WeddingPlan by Anca M. și Casa Bella sunt vise devenite realitate.

Ambele au fost bine primite de catre clienti și am avut feedback-uri pozitive pentru că am venit mereu cu solutii, inclusiv in aceasta perioadă.

Î: Menționează care sunt dificultățile afacerii

R: Practic, suntem puși în situția de a nu ne putea realiza activitatea si implicit veniturile, deoarece activitatea noastra de bază este: organizarea de evenimente. Pandemia ne-a desfintat tot: planuri, previziuni de venituri, previziuni de dezvoltare.