Nume firmă: WASTE STOCK SRL
Administrator: Patronatul Tinerilor Intreprinzatori Cluj
Planul de afacere finanțat: realizarea și implementarea platformei de trading deseuri wastelock.com
Programul de finanțare: Start up AIR – Antreprenoriat Inovativ în regiunea Nord-Vest
Cod CAEN: 6311 Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web si activitati conexe
Locația de implementare: Oradea, jud. BH
Descriere afacere – Platformă online de tranzacționare deșeuri in vederea susținerii economiei circulare. În cadrul acestei platforme se întâlnește cererea cu oferta unde vânzătorii de deșeuri postează anunț de vânzare deșeu, iar cumpărătorii postează anunțuri de achiziție deșeu. Totodată, în cadrul acestei platforme sunt evidențiate și anunțuri de ridicare deșeuri sau achiziție de servicii colectare / reciclare / eliminare deșeuri.
Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Andrei în cadrul proiectului Start-Up AIR, vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care acesta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start up AIR?
R: Din presa online. Am citit articolul și am aplicat pentru acest proiect.
Î: De ce ai ales să te înscrii în proiectul Start up AIR coordonat de Patronatul Tinerilor Întreprinzători Cluj?
R: Pentru a realiza și dezvolta business-ul wastestock.com
Î: A fost dificil să obții finanțarea (de max 148.600 lei) pentru demararea afacerii tale?
R: A fost un pic dificil, dar a meritat și merită în continuare tot efortul depus.
Î: Ajutorul financiar nerambursabil a fost suficient pentru dezvoltarea planului tău de afaceri sau a fost necesară și o contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi cu aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
R: A fost suficient ajutorul nerambursabil primit.
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
R: Punerea în practică a platformei wastestock.com, deschiderea la noi oportunități de business, dezvoltarea de tehnologii noi.
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
R: Identificarea furnizorilor – am facut un research lung. Dezvoltarea platformei online – aici am discutat cu diferite companii din indusctria colectării și reciclării deșeuri unde am înțeles nevoile lor, iar cea de a treia provocare a fost identificarea clienților unde și aceasta provocare a fost rezolvată datorită perseverenței și serviciilor inedite oferite de wastestock.com.
Î: Care sunt principalele achiziții (categorii mari) pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă?
R: Achiziția de servicii IT pentru dezvoltare platformă wastestock.com, achiziția de servicii de marketing pentru promovarea companiei și proiectului WasteStock.com, achiziția serviciilor contabile de la o companie cu experiență în contabilitatea companiilor beneficiare de granturi europene / nerambursabile.
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant?
R: Foarte bună.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și menținerea personalului angajat? Cum le-ai depășit?
R: Nu.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea furnizorilor / clienților? Cum le-ai depășit?
R: Au fost probleme, dar cu multă perseverență toate acestea au fost depășite.
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru derularea activității? Cum ai gestionat situația?
R: Nu.
Î: Un sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
R: Să aibă multă răbdare.
Î: Un sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
R: Pe lângă planul de afaceri pe care îl doresc inițiat recomand să mai existe cel puțin 2 planuri de rezervă.
Î: Menționează care sunt avantajele afacerii
R: Susținerea economiei circulare printr-un instrumet complet online.
Î: Menționează care sunt dificultățile afacerii
R: Reticiența multor clienți la sistemul online.