Nume firmă: TOP RIGIPS
Administrator: Constantin Toporan
Planul de afacere finanțat: Înființarea firmă de Lucrări de decorațiuni interioare în rigips, glet și lavabil
Programul de finanțare: Diaspora Start- Up
Cod CAEN: 4120 Lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale
Locația de implementare: Craiova, jud. Dolj
Sunt Constantin Toporan și am înființat firma TOP RIGIPS în domeniul decorărilor interioare în rigips, glet și lavabil. Lucrez în acest domeniu de peste 13 ani și îmi doresc mult să-mi construiesc o echipă cât mai stabilă și împreună să lucrăm după standardele europene, așa cum eu am văzut și am învățat în cei peste 8 ani în care am lucrat în Portugalia.
Firma TOP RIGIPS SRL se ocupă cu decorări interioare, în special în rigips, glet și lavabil.
Constantin spune că i-a fost destul de simplu sa aleagă ideea de afacere deoarece deja lucra în acest domeniu de peste 13 ani, iar în ultimii 8 ani, înainte de a se întoarce în România a deținut o firmă care activa în același domeniu în Portugalia.
Obiectivul major al lui Constantin este să închege o echipă cât mai stabilă care să activeze după standardele europene, de mare ajutor fiind experiența dobândită în anii lucrați în Portugalia.
Punctele forte ale echipei sunt seriozitatea, respectarea termenelor și menținerea calității serviciilor oferite, chiar dacă asta înseamnă, uneori, să refuze anumite lucrări. Este importantă construirea și menținerea imaginii, concomitent cu menținerea standardelor cu care și-au obișnuit clienții.

⇒ Web Site
Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Constantin în cadrul proiectului Antreprenor Acasă vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care acesta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Antreprenor Acasă?
R: De pe Google
Î: Ce te-a determinat să alegi să te înscri în proiectul coordonat de Asociația Inceptus România?
R: Răspunsurile clare date de acestia în prima fază. De îndată ce am aflat despre proiect și despre firmele câștigătoare, am început să sun pentru a cere diferite detalii. Inceptus a fost singura firmă care mi-a răspuns concret la toate întrebările, demonstrând că sunt o echipă de profesioniști cu care pot lucra.
Î: A fost determinantă obținerea finanțării nerambursabile pentru revenirea ta acasă din diaspora?
R: Eu doream să mă întorc în țară, iar acest proiect a ajutat la luarea deciziei de a mă întoarce.
Î: Consideri că a fost dificil să obții finanțarea de 33.000 euro pentru demararea afacerii tale?
R: Nu a fost dificil să obțin finanțarea, dar termenul de la demararea proiectului și până la implementare a reprezentat o piedică deoarece perioada este foarte mare și multe aspecte se pot schimba.
Î: Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
R: Suma nerambursabilă a fost suficientă pentru implementarea planului meu de afacere.
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
R: Traininguri foarte bine organizate de Asociația Inceptus pentru organizarea planului de
afacere și definirea viziunii asupra ideilor noastre de afacere, achiziționarea echipamentelor
de ultimă generație și stabilitatea financiară în perioada de început, care este și cea mai
dificilă.
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
R: Procurarea forței de muncă la inființarea firmei și menținerea angajaților pe o perioadă mai
îndelungată pentru a fortifica echipa și a mări productivitatea (angajații renunță pentru a pleca în altă
țară și procesul cu instruirea noilor angajați trebuie reluat) au fost primele două mari provocări.
Măsurile de protecție impuse în timpul pandemiei au fost a treia provocare, creând multă incertitudine
În domeniul amenajărilor interioare, persoanele fizice se fereau să mai contracteze, dar am
reușit să trecem cu bine peste această perioadă având lucrări în șantiere noi, unde ne puteam
desfășura activitatea în condiții aproape normale.
Î: Care sunt principalele achiziții pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă (categorii mari) ?
R: Leasing operațional autoutilitară
Lasere și echipamente de aplicare a rigipsului
Pompa de vopsit
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant și cu monitorul ? (birocrație, sfaturi, etc)
R: Relatia a fost una foarte bună, sfaturile oferite de aceștia au fost foarte utile pentru gestionarea grantului și respectarea planului de afacere. Comunicarea a fost foarte bună și am primit răspunsuri în timp util.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?
R: Am întâmpinat probleme în recrutarea angajaților. Am găsit personal cu greu. Problema încă nu este depășită deoarece am un singur angajat stabil, restul renunțând după perioade foarte scurte de 3-4 luni.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?
R: În domeniul nostru de activitate avem o gamă largă de furnizori cu care putem lucra, iar noi oferind doar servicii, lăsăm alegerea furnizorilor în responsabilitatea clientului, noi doar le indicăm caracteristicile materialelor care trebuie achiziționate.
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru tipul de activitate desfășurat? Cum ai gestionat?
R: Desfășurarea activități se face la terti, iar din această cauză nu am întâmpinat probleme cu identificarea spațiului.
Î: Un singur sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
R: Să cunoască foarte bine domeniul în care doresc să deschidă afacerea și să aibă cunoștințe de management al acelei afaceri (daca nu, să încerce să dobândească între timp ceva aptitudini în acest sens prin traininguri, mentorat).
Să fie răbdători și să investigheze bine piața și concurența cu mult timp înainte de a se hotărî sa acceseze fondurile.
Să acceseze fondurile doar dacă sunt absolut convinși că doresc să implementeze acel proiect și că au o șansă de reușită de peste 70%.
Î: Un singur sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
R: Gândește afacerea de 10 ori și implementează ideea care are cele mai mari șanse de reusită, nu pe cea pe care ți-o dorești tu.