Nume firmă: TEMIERO
Administrator: Mihai Mustiuc
Planul de afacere finanțat: înființarea unei croitorii
Programul de finanțare: Diaspora Start- Up
Cod CAEN: 1413- fabricarea altor articole de imbracaminte
Locația de implementare: Iasi
Mihai MUSTIUC, este un antreprenor roman care a decis sa revina din Norvegia in Romania pentru a lansa o croitorie in care calitatea produsului finit sa fie de top. Astfel a luat viata TEMIERO, un atelier de croitorie din Iasi in care se realizeaza camasi si pantaloni din materiale rezistente, pentru toate varstele.
DIn ajutorul de minimis Mihai a alocat cea mai mare parte a bugetului pentru achizitia de echipamente, salariile personalului si pentru acoperirea costurilor de chirie a spatiului. Pentru ca este o afacere care implica costuri mai mari decat ajutorul financiar nerambursabil castigat, Mihai a fost obligat sa aduca o contributie financiara consistenta de circa 15.000 Euro.
Avantajul afacerii:
- este o afacere in care frumosul si arta predomina
- piață mare care permite extinderea
Dificultățile afacerii:
- identificarea unui design in trend
- termenele de plata pot fi mai lungi
- provocarile aprovizionarii, productiei, promovarii, desfacerii
Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Mihai în cadrul proiectului Antreprenor Acasa vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care acesta ni l-a acordat.
Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Mihai în cadrul proiectului Antreprenor Acasa vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start up AIR?
De la un prieten din Belgia care mi-a spus in perioada in care eram in Norvegia ca exista o posibilitate de a participa la un concurs si a castiga 33.000 Euro
Î: De ce ai ales să te înscrii în proiectul Antreprenor Acasa coordonat de Asociația Inceptus România?
Cunoasteam si alte proiecte, dar persoana care mi-a spus despre proiect a laudat mult prezentarea si echipa, ceea ce mi-a dat incredere.
Î: A fost dificil să obții finanțarea (de max 148.600 lei) pentru demararea afacerii tale?
A fost foarte clara procedura, dar neavand cunostinte in acest domeniu am solicitat suportul unui consultant specializat.
Î: Ajutorul financiar nerambursabil a fost suficient pentru dezvoltarea planului tău de afaceri sau a fost necesară și o contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi cu aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
Suma a fost acoperitoare partial. A fost nevoie sa mai aduc un aport propriu de circa 15.000 euro pentru echipamente, accesorii si materie prima.
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
- m-a motivat sa pornesc un business, pe care nu il porneam daca nu aveam aceasta finantare
- am avut un start pentru achizitia de echipamente si materii prime
- reintoarcerea acasa
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
- concurenta si desfacerea, foarte multe firme cu preturi mici
- lipsa fortei de munca calificate pe care nu am reusit sa o identific
- lipsa materiilor prime, e nevoie de import si se gasesc greu
Î: Care sunt principalele achiziții (categorii mari) pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă?
echipamente de cusut
cheltuieli cu personalul
chiria spatiului
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant?
Relatia a fost foarte buna. In cazul documentatiei si a rapoartelor ar trebui sa fie automatizat procesul deoarece noi ne ocupam cu business-ul si pierdeam mult timp.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și menținerea personalului angajat? Cum le-ai depășit?
Da, a fost foarte greu sa gasim oameni priceputi/calificati. La un moment dat aveam 4 persoane in proba de lucru.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea furnizorilor / clienților? Cum le-ai depășit?
Da, a fost dificil deoarece nu respecta termenele, nu raspund solicitarilor, sunt greu de identificat.
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru derularea activității? Cum ai gestionat situația?
Da, am utilizat o agentie imobiliara. A fost o perioada de cautari avand in vedere ca in Iasi chiriile sunt destul de mari.
Î: Un sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
Este important sa incepi cu banii tai si apoi sa soliciti o finantare nerambursabila.
Î: Un sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
Sa fie pregatiti pentru ceva greu. Trebui identificat un asociat de incredere cu care sa se gestioneze situatia.