Nume firmă: TEMIERO

Administrator: Mihai Mustiuc

Planul de afacere finanțat: înființarea unei croitorii

Programul de finanțare: Diaspora Start- Up

Cod CAEN: 1413- fabricarea altor articole de imbracaminte

Locația de implementare: Iasi

Mihai MUSTIUC, este un antreprenor roman care a decis sa revina din Norvegia in Romania pentru a lansa o croitorie in care calitatea produsului finit sa fie de top. Astfel a luat viata TEMIERO, un atelier de croitorie din Iasi in care se realizeaza camasi si pantaloni din materiale rezistente, pentru toate varstele.

DIn ajutorul de minimis Mihai a alocat cea mai mare parte a bugetului pentru achizitia de echipamente, salariile personalului si pentru acoperirea costurilor de chirie a spatiului. Pentru ca este o afacere care implica costuri mai mari decat ajutorul financiar nerambursabil castigat, Mihai a fost obligat sa aduca o contributie financiara consistenta de circa 15.000 Euro.

Avantajul afacerii:

  1. este o afacere in care frumosul si arta predomina
  2. piață mare care permite extinderea

Dificultățile afacerii:

  1. identificarea unui design in trend
  2. termenele de plata pot fi mai lungi
  3. provocarile aprovizionarii, productiei, promovarii, desfacerii

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Mihai în cadrul proiectului Antreprenor Acasa vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care acesta ni l-a acordat.

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Mihai în cadrul proiectului Antreprenor Acasa vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.

Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start up AIR?

De la un prieten din Belgia care mi-a spus in perioada in care eram in Norvegia ca exista o posibilitate de a participa la un concurs si a castiga 33.000 Euro

Î: De ce ai ales să te înscrii în proiectul Antreprenor Acasa coordonat de Asociația Inceptus România?

Cunoasteam si alte proiecte, dar persoana care mi-a spus despre proiect a laudat mult prezentarea si echipa, ceea ce mi-a dat incredere.

Î: A fost dificil să obții finanțarea (de max 148.600 lei) pentru demararea afacerii tale?

A fost foarte clara procedura, dar neavand cunostinte in acest domeniu am solicitat suportul unui consultant specializat.

Î: Ajutorul financiar nerambursabil a fost suficient pentru dezvoltarea planului tău de afaceri sau a fost necesară și o contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi cu aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.

Suma a fost acoperitoare partial. A fost nevoie sa mai aduc un aport propriu de circa 15.000 euro pentru echipamente, accesorii si materie prima.

Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.

  1. m-a motivat sa pornesc un business, pe care nu il porneam daca nu aveam aceasta finantare
  2. am avut un start pentru achizitia de echipamente si materii prime
  3. reintoarcerea acasa

Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?

  1. concurenta si desfacerea, foarte multe firme cu preturi mici
  2. lipsa fortei de munca calificate pe care nu am reusit sa o identific
  3. lipsa materiilor prime, e nevoie de import si se gasesc greu

Î: Care sunt principalele achiziții (categorii mari) pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă?

echipamente de cusut

cheltuieli cu personalul

chiria spatiului

Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant?

Relatia a fost foarte buna. In cazul documentatiei si a rapoartelor ar trebui sa fie automatizat procesul deoarece noi ne ocupam cu business-ul si pierdeam mult timp.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și menținerea personalului angajat? Cum le-ai depășit?

Da, a fost foarte greu sa gasim oameni priceputi/calificati. La un moment dat aveam 4 persoane in proba de lucru.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea furnizorilor / clienților? Cum le-ai depășit?

Da, a fost dificil deoarece nu respecta termenele, nu raspund solicitarilor, sunt greu de identificat.

Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru derularea activității? Cum ai gestionat situația?

Da, am utilizat o agentie imobiliara.  A fost o perioada de cautari avand in vedere ca in Iasi chiriile sunt destul de mari.

Î: Un sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.

Este important sa incepi cu banii tai si apoi sa soliciti o finantare nerambursabila.

Î: Un sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.

Sa fie pregatiti pentru ceva greu. Trebui identificat un asociat de incredere cu care sa se gestioneze situatia.