Nume firmă: SuperService SRL Focșani
Administrator: Marius Virgil Petrea
Planul de afacere finanțat: Înființarea unui atelier de reparații mecanice auto
Programul de finanțare: Diaspora Start- Up
Cod CAEN: 4520 Întreținerea și repararea autovehiculelor
Locația de implementare: Focșani, jud Vrancea
SuperService este pentru Marius Virgil Petrea un vis pe care îl plănuia de ceva timp împreună cu fratele lui. Ei și-au îndeplinit visul, iar SuperService este un atelier de reparații mecanice aproape de clienti, iar Virgil spune că, odată ce ai trecut pragul nu o să mai cauți alt atelier.
Virgil a crezut întotdeauna că se poate schimba ceva în felul de a face mecanica în România, un model nou care să satisfacă nevoile clientului. A pornit greu, dupa lungi așteptări și evaluari, dar tind sa cred ca are toate motivele să creadă ca se îndreaptă spre ceea ce dorea de fapt să facă.
Experiența dobândită în 20 de ani de ”pribegie”, le dă mai multă încredere celor ce le trec pragul. În atelier Virgil încearcă să folosească toată experiența pe care o are în domeniu pentru a face posibilă o ascensiune a afacerii. La asta se adaugă experiența fratelui lui in domeniul electricității auto și datorită au reușit să devină cunoscuți mult mai repede.
Virgil spune despre el că este o persoană modestă, că îi place ceea ce face și de aceea s-a gândit sa creeze acest Service auto; mai spune că a avut norocul să lucreze cu persoane de la care a învățat cum să trateze clienții, și în ce fel sa le satisfacă cerințele.
Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Marius în cadrul proiectului Antreprenor Acasă vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care acesta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Antreprenor Acasă?
R:Despre proiectul Antreprenor Acasa am aflat întamplător, cred că undeva pe un site am citit despre asta, mi s-a parut interesant și am decis s încerc.
Î: Ce te-a determinat să alegi să te înscrii în proiectul coordonat de Asociația Inceptus România?
R: Probabil dorința de a reveni Acasă în România!
Î: A fost determinantă obținerea finanțării nerambursabile pentru revenirea ta acasă din diaspora?
R: Da a fost determinantă. Fără ea nu cred că aș fi putut reveni așa repede.
Î: Consideri că a fost dificil să obții finanțarea de 33.000 euro pentru demararea afacerii tale?
R: Destul de dificil, am depus o muncă titanică și datorită faptului că lucram aproape 12 ore pe zi și îmi rămânea timp să studiez doar noaptea.
Î: Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
R: Nu, știam de la început că nu o să pot acoperi totul din finanțare, mai ales că aceasta a venit în două tranșe. A trebuit să contribui încă de la început, cred că undeva la 10 000 de Euro.
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
R: Cum am mai spus, a fost determinantă pentru mine, fără ea nu reușeam să revin așa repede în țară, nu aș fi reușit să achiziționez unele utilaje indispensabile desfășurării activității și sigur aș fi fost nevoit să recurg la un credit!
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
R: Planul de Afaceri pe care l-am făcut singur a fost cea mai mare provocare, a trebuit să studiez mult și nu am crezut că o să reușesc să duc totul la bun sfârșit. Și alegerea spațiului în care ne desfășurăm activitatea a fost una dintre provocări, nu reușeam să găsesc ceea ce trebuie, locul în care să mă simt bine atâ eu cât și clienții. Și primele trei luni de activitate au reprezentat o provocare: eram nou venit în acest oraș mic (Focșani), chiar dacă aveam experiență nu a fost ușor să convingem clienții. Am avut mare incredere în forțele noastre și nu am făcut nici un pas înapoi; totul depinde de noi și de cum ne gestionăm activitatea.
Î: Care sunt principalele achiziții pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă (categorii mari) ?
R:Elevatorele și Standul de Reglat Direcția
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant și cu monitorul ? (birocrație, sfaturi, etc)
R:Totul a decurs normal, am avut încredere și cred că fără ei nu aș fi reusit să ajung aici, nu am crezut de la început în acest proiect și pot să spun că au fost determinante sfaturile și implicarea lor.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?
R: Nu, încă de la început știam cu cine o să lucrez.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?
R: Consider că este nevoie de o transparență mult mai mare, nimeni nu pune în practică ceea ce spune atunci când faci un contract. Suntem într-o continuă tatonare cu furnizorii (mă refer aici la furnizorii de piese de schimb).
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru tipul de activitate desfășurat? Cum ai gestionat?
R: A fost destul de dificil, probabil din cauza pozitionării, a spațiului intern dar și datorită traficului de masini din zonă. Cursurile pe care le-am facut în cadrul acestui proiect m-au ajutat să iau cele mai bune decizii.
Î: Un singur sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
R: Merita
Î: Un singur sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
R: Dacă îți place ceea ce faci nu ezita să o faci pentru tine.