Nume Administrator: CATUNA ANA

Cod CAEN: 1399-Fabricarea altor textile n.c.a.

Planul de afacere finantat Productie de articole textile pentru depozitare si purtare a bebelusilor.

Programul de finantare: Start up AIR-Antreprenoriat lnovativ in regiunea Nord-Vest Locatia de implementare: Bistrita, Cartier Vii,oara, nr 238, Cod 420006

Descriere afacere: Societatea are ca obiect de activitate productia de articole textile diverse: -confectii textile din fibre naturale pentru pentru depozitare: saco!?e, saculeti, borsete -marsupii de purtat bebelu~i (sling cu inele wrap conversion, wrap elastic, sse baby ajustabil, sse toddler ajustabil, protectie de iarna ~i all season pentru marsupii) -ma~ti faciale cu filtru TNT pentru copii ~i adulti. -tesaturi din bumbac pentru producerea articollor port-bebe -papu~i textile confectionate din de~eurile rezultate din productie, in vederea valorificarii acestora.

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al doamnei Ana Catuna în cadrul proiectului Start up AIR vă invităm să parcurgeți interviul pe care aceasta/acesta ni l-a acordat.

Interviu

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al doamnei Ana Catuna în cadrul proiectului Start up AIR vă invităm să parcurgeți interviul pe care aceasta/acesta ni l-a acordat.

Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start up AIR?

R: Am aflat despre proiectul Start Up AIR de pe platforma Facebook si de la Camera de Comert si Industrie Bistrita

Î: De ce ai ales să te înscrii în proiectul Start up AIR coordonat de Camera de Comert si Industrie Bisrita-Nasaud?

R: Am ales sa ma inscriu in cadrul acestui proiect, deoarece stiam ca proiectele coordonate de Camera de Comert si Industrie Bistrita-Nasaud sunt proiecte de inalt nivel calitativ si foarte competitive. De aceea mi-am dorit sa particip la cursul de Antreprenoriat organizat de CCI BN in cadrul proiectului.

Î: A fost dificil să obții finanțarea (de max 148.600 lei) pentru demararea afacerii tale?

R: A fost relativ dificil, am avut mult sprijin primit pe durata cursului de Antreprenoriat, sprijin care mi-a usurat scrierea Planului de Afaceri, care a fost aprobat si ulterior finantat.

Î: Ajutorul financiar nerambursabil a fost suficient pentru dezvoltarea planului tău de afaceri sau a fost necesară și o contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi cu aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.

R: Ajutorul de minimis a fost foarte important pentru dezvoltarea afacerii si a fost folosit in mare parte pentru achizitionarea de utilaje. La aceasta suma am mai contribuit cu o suma de aproximativ 5.000 RON din resurse proprii, cu knowhow si multa implicare in dezvoltarea proiectului.

Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.

1.Datorita acestui proiect am reusit sa imi indeplinesc visul de a produce diverse accesorii pentru depozitare din fibre 100% naturale si marsupii de purtat bebelusi pentru categoriile de varsta (0-3 ani) tot din fibre naturale.

2.Finantarea obtinuta m-a ajutat sa achizitionez masini de cusut si alte utilaje de ultima generatie, razboi de tesut si alte echipamente, care contribuie la o productivitate crescuta si la usurarea muncii din atelier.

3.Datorita finantarii primite, ne-a fost mult mai usor sa intram pe o piata de nisa (sisteme ergonomice de purtat bebelusi) si sa ne dezvoltam continuu.

Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?

R:  1. Cea mai mare provocare a fost gasirea de personal calificat in croitorie,  deoarece in Bistrita numarul de firme producatoare de confectii este foarte redus si, prin urmare si forta de munca calificata este foarte greu de gasit.Totusi, am reusit sa gasim personal in timp util astfel incat sa ne realizam indicatorii si chiar i-am depasit, angajand inca o persoana in plus fata de a cele asumate in proiect.

2.Criza provocata de COVID 19. Conditiile sunt instabile si reglementarile se modifica de la o zi la alta, altfel incat nu stim la ce sa ne asteptam. In aceste conditii, am fost nevoiti sa ne adaptam continuu la tot ce presupune aceasta criza. Am inceput sa producem masti de protectie faciala cu filtru TNT pentru copii si adulti,in completarea gamei noastre de produse, adaptandu-ne la cerintele pietei.

3.Sa mentii societatea pe profit in aceasta perioada de recesiune. Momentan, prin canelele noastre de vanzare online, putem sa avem vanzarii apropiate de cele estimate in planul de afaceri inainte de a aparea criza COVID 19.

Î: Care sunt principalele achiziții (categorii mari) pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă?

R: Am achizitionat toate utilajele necesare atelierului de croitorie: masini de cusut, masina de surfilat, masini de brodat, precum si: masina de tesut, imprimanta, laptop si imprimanta pentru etichete.

Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant?

R:  Relatia noastra cu echipa administratorului de grant este una foarte buna. Am primit sprijinul echipei ori de cate ori am avut nevoie.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și menținerea personalului angajat? Cum le-ai depășit?

R:  Nu am intampinat probleme in ceea ce priveste personalul angajat.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea furnizorilor / clienților? Cum le-ai depășit?

R: Nu am intampinat probleme in ceea ce priveste identificarea furnizorilor, in general colaboram cu producatori romani sau cu importatori. In ceea ce priveste clienti, desi am avut emotii privind criza creata de COVID 19, momentan am depasit cu bine aceasta criza.

 

Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru derularea activității? Cum ai gestionat situația?

R: Spatiul in care ne desfasuram activitatea este proprietate personala, asadar nu am avut probleme sau dificultati in identificarea unui spatiu adecvat.

Î: Un sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.

R: E un ajutor care te ajuta sa iti transformi visele in realitate mult mai repede.

  

Î: Un sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.

R:  Ca si antreprenor in Romania, in special in aceasta perioada de recesiune, e bine sa stii foarte bine ce vrei si cat de mult esti dispus sa iti asumi riscuri.

Î: Menționează care sunt avantajele afacerii

R:  Sa ai propria ta afacere iti ofera mai multe avantaje si satisfactii. Poti construi ceea ce visezi si sa aduci pe piata noi produse utile. In cazul nostru, noi producem sisteme ergonomice de purtat bebelusi si diverse accesorii de depozitare, toate din fibre naturale. Datorita aparitiei COVID 19, ne-am adaptat situatiei si am inceput sa producem inclusiv articole de protectie faciala pentru copii si adulti.

Î: Menționează care sunt dificultățile afacerii

R: Imprevizibilitatea mediului de afaceri in contextul COVID 19. Datorita acestei crize generate recent, multi producatori de materie prima din fibre naturale si-au suspendat activitatea sau si-au diminuat-o si avem o gama mult mai restransa de a alege diversitate la materia prima.

In momentul de fata, datorita instabilitatii economice, pentru a putea mentine afacerea pe profit, e nevoie de foarte multa implicare si timp si multa adaptabilitate. Antreprenorul de astazi trebuie sa vina continuu cu noi idei si sa se adapteze noilor conditii de piata, care se schimba de la o zi la alta.