Denumire firmă S.C. ENTERTAINMENT GUILD S.R.L.
Nume Administrator C.C.I.A.B.N.
Cod CAEN 5821 Activitati de editare a jocurilor de calculator
Planul de afacere finanțat (se va descrie pe scurt ideea afacerii)
Dezvoltarea Etapei I a jocului Smashy Toys. Un joc din gama casual, disponibil pe dispozitivele mobile Android si iOS.
Programul de finanțare: Start up AIR – Antreprenoriat Inovativ în regiunea Nord-Vest
Locația de implementare Mun. Dej, Jud. Cluj, strada. 1 Mai, nr. 186 A
Descriere afacere
ENTERTAINMENT GUILD este un dezvoltator de produse digitale pentru divertisment. Primul nostru proiect, Smashy Toys este un joc disponibil pe dispozitivele mobile care urmeaza a fi dezvoltat in etapa urmatoare.
Principalul nostru scop este de a crea produse pe care utilizatorii le iubesc. Prin Smashy Toys dorim sa accesam o baza de utilizatori pentru a dezvolta in continuare produse de divertisment potrivite si utilizate.
Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al Filimon Darius-Corvin în cadrul proiectului Start up AIR vă invităm să parcurgeți interviul pe care aceasta/acesta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start up AIR?
R: Am aflat de acest proiect de la o persoana apropiata.
Î: De ce ai ales să te înscrii în proiectul Start up AIR coordonat de Asociația Inceptus România?
R: Ma gandeam de mult sa incep o afacere si in special sa dezvolt un joc pentru telefoane.
Î: A fost dificil să obții finanțarea (de max 148.600 lei) pentru demararea afacerii tale?
R: A fost un proces de lunga durata care a consumat timp. Nu consider ca a fost un proces dificil in mod special, insa necesita implicare intensa.
Î: Ajutorul financiar nerambursabil a fost suficient pentru dezvoltarea planului tău de afaceri sau a fost necesară și o contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi cu aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
R: Ajutorul nerambursabil a fost principala resursa financiara, din care afacerea a functionat si Smashy Toys a fost dezvoltat. Nu au fost necesare contributii proprii, decat nesemnificative, pentru anumite cheltuieli care nu erau trecute in Plan.
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
R: Dezvoltarea unui prototip si finalizarea produsului este principalul motiv pentru care a fost accesata si utilizata finantarea. In continuare, plata salariilor a fost un beneficiu important impreuna cu incasarea de venituri ca urmare a acestora. Proiectul a avut doar doua categorii principale de cheltuieli; dezvoltarea produsului si costurile cu salariatii.
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
R: Bugetul mic a fost principala dificultate. Aceasta a generat dificultatea de a gasi oameni specializati in domeniu si a colaboratorilor eficienti.
Bugetul a fost echilibrat din veniturile incasate iar dezvoltarea produsului a fost efectuata prin colaboratorii pe parte de dezvoltare, care au fost gasiti cu dificultate.
Î: Care sunt principalele achiziții (categorii mari) pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă?
R: Principala achizitie a fost dezvoltarea jocului Smashy Toys. A fost efectuata prin achizitia servicilor specializate a unor colaboratori externi. Dezvoltarea produsului a fost impartita in trei categorii principale. Servicii de programare, level design si grafica si design.
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant?
R: O relatie care poate fi imbunatatita prin reducerea birocratiei din cadrul procedurilor. Relatia cu administratorul de grant a fost desfasurata in parametrii profesionali, strict legati de aceste proceduri.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și menținerea personalului angajat? Cum le-ai depășit?
R: Datorita bugetului mic, am intampinat probleme in angajarea unui personal calificat. A urmat o modificare de directie a afacerii, unde a fost necesara orientarea produsului catre dezvoltarea prin colaboratori.
Astfel, o parte substantiala a designului a fost dezvoltata de catre mine, pentru a reduce din costurile de achizitie si a fost angajat un asitent manager pentru a participa si presta la toate activitatile administrative si financiare.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea furnizorilor / clienților? Cum le-ai depășit?
R: Datorita lipsei personalului si timpului pierdut in recrutare si a bugetului restrans, procesul de selectie a colaboratorilor a fost unul lung, insa cei selectati au reusit sa presteze la timp serviciile comandate.
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru derularea activității? Cum ai gestionat situația?
R: Nu
Î: Un sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
R: Sa se gandeasca daca activitatea lor de baza care aduce venituri este relativ simpla, usor de planificat, evaluat si de explicat. In cazul in care au o idee buna, dar complexa, sugerez sa se orienteze spre investitori si credite.
Birocratia din cadrul programelor nerambursabile, amanarea platilor, pot incurca sau denatura anumite activitati care incurca la implementarea planului.
Î: Un sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
R: Sa planifice tot si sa fie pregatita in activitatea care doreste sa o presteze. Sa fie impacata cu gandul ca vor veni probleme pe care nu le intelege, care nu sunt corecte insa care le va rezolva doar cu efort.
Î: Menționează care sunt avantajele afacerii
R: Libertatea de decizie si satisfactia solutionarii problemelor. Lucrezi la ce iti place insa timpul liber scade, ceea ce te face sa il apreciezi mai mult.
Î: Menționează care sunt dificultățile afacerii
R: Este imposibil sa fi pregatit complet cand incepi o afacere. Exista multe tipuri de probleme si dificultati la care iti este greu sa te gandesti inainte; multe tin de experienta. La inceputul unei afaceri, un antreprenor trebuie sa solutioneze toate probleme care apar, indiferent ca tin sau nu de activitatea lui de baza. Depasirea acestor impasuri si energia necesara ca sa continui sa faci ce iti place sunt necesare in permanenta.