Nume firmă: REACHSEARCH SRL
Administrator: Leontescu Andrei
Planul de afacere finanțat: Where Influencers & Brands meet & collaborate
Programul de finanțare: România Start-up Plus
Cod CAEN: 6312 Activitati ale portalurilor web
Locația de implementare: Cluj-Napoca
REACHSEARCH (HypeDetect.com) pornește de la un concept unic în România și își desfășoară, în mediul online, în conformitate cu specificatiile cuprinse in codul CAEN 6312 Activitati ale portalurilor web. Este vorba despre o platformă online care permite companiilor și agențiilor de publicitate să automatizeze monitorizarea campaniilor desfășurate online, prin intermediul influencerilor. Un proces care durează câteva zile până la câteva săptămâni se poate face automat, din câteva click-uri, economisind timp și bani pentru agenții, prin intermediul platformei HypeDetect.

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial a lui Andrei în cadrul proiectului Start up AIR vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care acesta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start up AIR?
R: De la prieteni.
Î: De ce ai ales să te înscrii în proiectul Start up AIR coordonat de Asociația Inceptus România?
R: Chiar dacă era mai mică suma pusă la dispoziție, ofereau o structură și un ghidaj net superior altor coordonatori de grant din zonă.
Î: A fost dificil să obții finanțarea (de max 148.600 lei) pentru demararea afacerii tale?
R: Nu mi s-a parut dificil, având în vedere că am decis să aplic în ciuda ideilor preconcepute care mi-au fost prezentate de toata lumea care nu obținuse fonduri până atunci, dar, evident, avea o părere (că e complicat, că nu merita, etc).
Î: Ajutorul financiar nerambursabil a fost suficient pentru dezvoltarea planului tău de afaceri sau a fost necesară și o contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi cu aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
R: Aproximativ 3.000 de euro.
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
R: O să zic unul singur, care valorează cât 10, din punctul meu de vedere: faptul că m-a forțat să fac schimbarea de la angajat la business owner. Acum, după mai bine de un an de la începere, sunt convins de 2 lucruri:
- a fost cel mai bun pas pe care l-am facut vreodată în carieră
- nu l-aș fi făcut nici până acum dacă nu eram pus în situația de inevitabilitate
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
R:
- Procedurile care au trebuit respectate, în special la achiziții și raportări. Extra steps. Dacă restul lucrurilor mi-ar fi fost cunoscute (juridic, financiar, resurse umane, etc), nu ar fi un mare adaos. Însă când trebuie să le înveți pe toate deodată, a însemnat un volum mai mare de muncă inițial și frustrări acumulate. Rezolvare, ca la orice provocare: more elbow grease 🙂
- Pandemia, care a produs schimbări majore în piață și a trebuit să ne adaptăm din mers. Nu are neapărat legatură cu proiectul, că oricum ar fi fost așa, dar a fost un extra stres de atins anumiți indicatori. Știind că nu am cum să dai înapoi, am mers înainte și a ieșit chiar mai bine decât mă așteptam.
- Managementul creării unui produs informatic de la zero, cu absolut toate etapele. Experiența asta cred că e echivalentul unui MBA 🙂
Î: Care sunt principalele achiziții (categorii mari) pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă?
R: Costuri legate de dezvoltarea aplicatiei.
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant?
R: Foarte bună din punctul meu de vedere, mereu am primit suport la nevoie.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și menținerea personalului angajat? Cum le-ai depășit?
R: Nu.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea furnizorilor / clienților? Cum le-ai depășit?
R: Nu.
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru derularea activității? Cum ai gestionat situația?
R: Nu este cazul.
Î: Un sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
R: Verificați bine planul înainte de aplicare, să stea în picioare ideea de business.
Î: Un sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
R: DO IT!!
Î: Menționează care sunt avantajele afacerii
R: Libertatea să creezi o afacere, să rezolvi o problemă din societate și să încasezi bani pentru asta. Satisfacția că faci FIX ce îți place.
Î: Menționează care sunt dificultățile afacerii
R: Să înveți când să te oprești din muncă, să mai și trăiești