Suntem o echipă tânără, dinamică și cu idei creative din zona Oradea. Pasiunea noastră comună pentru arhitectură, construcții și dorința de a ajuta oamenii să își îndeplinească visele ne-au adus împreună, să punem bazele unui birou de proiectare. Cu ajutorul unei finanțări din fonduri europene am reușit să achiziționăm aparaturi noi și performante, de ultimă generatie, precum si cele mai actuale variante ale licențelor existente din acest domeniu.
Scopul nostru este de a propune proiecte SMART. Suntem specializați în domeniul Construcțiilor Inteligente și Sustenabile și putem oferi cele mai bune și mai noi soluții apărute pe piață la ora actuală.
Datorită parteneriatelor pe care le-am dezvoltat pe toate ramurile domeniului, de la arhitectură de interior, topografie, instalații, geotehnie, la execuție, pe lângă serviciile de bază, putem oferi servicii și proiecte complete din biroul nostru.
Proiectarea se continuă cu execuția și împreună sunt gândite pentru a crea spații funcționale, estetice și confortabile. Alegerea materialelor de construcții sustenabile, împreună cu dotările inteligente, cu instalațiile electrice de încălzire-răcire, de ventilare sau electrocasnicele cu conexiune pe aplicația mobilă vin în ajutorul beneficiarilor, ajutându-i pe termen lung să scadă valoarea facturilor lunare de întreținere și să controleze de la distanță tot ce se întâmplă în locuința/biroul lor.
Serviciile pe care le oferim:
- Proiectare de arhitectură – Realizăm proiecte care cuprind funcțiuni precum: locuințe familiale sau colective, școli, grădinițe, clinici, spații comerciale, clădiri de birouri.
- Proiectare de rezistență – Asigurăm proiecte de rezistență complete – planșe, memorii tehnice, detalii de execuție, iar la cerere întocmim și devize de lucrări.
- Urbanism – Întocmim planuri urbanistice zonale (PUZ), planuri urbanistice generale (PUG), necesare lotizării sau introducerii terenurilor în intravilan.
- Certificate energetice – Realizăm măsurătorile necesare întocmirii certificatelor energetice și oferim consultanță energetică în legătură cu pierderile de căldură.
- Randări 3D – Realizăm prezentări realiste ale proiectului dorit, sub formă de imagini sau videouri, pe care le poți folosi ulterior pentru promovare.
- Consultanță – Oferim idei pentru tipurile de construcție potrivite pentru terenul tău, funcțiunile necesare zonei, costuri, timpul de execuție și avizele necesare.
trjgnfn
Spune-ne câteva cuvinte despre tine. Cine ești tu antreprenorule?
Am 22 ani, sunt student la Facultatea de construcții, cadastru și arhitectură din cadrul Universității Oradea, dețin și licența în drept și sunt administratorul biroului de proiectare Project to Reality SRL.
Ce te-a determinat să faci acest pas uriaș în viață ta profesională și să-ți asumi acest risc?
Aveam ideea formată încă de când am început studiile în domeniu, iar finanțarea a dat imboldul ideii de a demara activitatea. De asemenea, sora mea are și ea o specializare în domeniul proiectării și astfel ne-am gândit la un business de familie.
Care sunt calitățile personale care crezi că te ajută să reușești cu această afacere?
Consider că cel mai important este să fii determinat și disciplinat, disciplina compensează și pentru motivație, cred foarte mult în disciplină și mă bucur că o am. Consider că pot să deleg, să organizez, și să gestionez clienții.
Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start Up Sănătos-SUS.
Am aflat din cercul de prieteni, unii dintre aceștia ne-au recomandat să aplicăm, știind că dorim să demarăm o afacere.
Este un domeniu în care ai experiență și expertiză sau ai ieșit din zona de confort și încerci ceva nou și diferit față de ce făceai până acum?
Am ieșit categoric din zona de confort, am învățat multe la facultate, am învățat de la părinți, dar e cu totul diferit să încerci pe pielea ta și să resimți impactul și efectelew experienței directe. Am avut noroc ca nu am fost nevoit sa iau totul de la zero, însă chiar și asa multe lucruri se descoperă efectiv făcând, sunt situații complexe din care se învață doar adunând experiență practică.
De ce acum? Ai fi încercat și dacă nu apărea oportunitatea acestei finanțări?
Mai mult ca sigur că am fi demarat afacerea și fără finanțarea nerambursabilă, însa la o scară mult mai mică, nu am fi investit atât în echipamente și ar fi durat mai mult, aș fi așteptat cel mai probbail să termin facultatea.
O scurtă descriere a ideii de afacere.
Pentru a fi recunoscuți mai ușor de către beneficiari, a fost creat brand-ul SMART PROJECT, deoarece scopul firmei este de a propune proiecte SMART, fiind specializați în domeniul Construcțiilor Inteligente și Sustenabile. Datorită parteneriatelor care au fost dezvoltate pe toate ramurile domeniului, de la arhitectură de interior, topografie, instalații, geotehnie, la execuție, pe lângă serviciile de bază, societatea poate oferi servicii și proiecte complete.
Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
Aș menționa în principal fluctuațiile legislative, respectiv majorarea salariului minim pe economie deja de 2 ori pe durata de implementare / sustenabilitate. Nu în ultimul rând trebuie menționat că potențialii clienți sunt uneori reticenți să apeleze la o firmă nouă pe piața, astfel am remarcat că preferă de cele mai multe ori să apeleze la la prestatori mai cunoscuți, chiar și în detrimentul calității, din experiența noastră
Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
Aportul propriu asumat din planul de afacere de 16505 lei a fost suficient, de asemenea, am avut și spațiul pus la dispoziție, deci nu am avut costuri cu chiria.
Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?
Nu am avut dificultăți, suntem o afacere de familie. În ceea ce privește recrutarea personalului specializat, am întâmpinat cu greu un arhitect cu drept de semnătură care să dorească să colaboreze în ipostaza de angajat.
Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?
Nu a fost cazul, am colaborat bine cu furnizorul identificat.
Care sunt așteptările tale ca antreprenor?
Am studiat cu atenție acest domeniu de business, și adunând mai multă experiență practică, îmi propun să diversificăm și să extindem activitatea și în zona de execuție a proiectelor.
Cum îți vezi afacerea în 3 ani? Dar în 5 ani? Explică de ce crezi că previziunile tale s-ar putea îndeplini.
Îmi doresc sa ne extindem, să ne mărim echipa, să lucrăm și cu studenți pentu că sunt dornici să învețe. Personal doresc să mă specializez pe case pasive, case nZEB, astfel încât să diversificăm gama de servicii oferite.
A trecut deja un an de când ai pornit pe acest nou drum. Ce lucruri noi și utile ai învățat pe parcurs?
Am învățat cum să gestionez aspecte birocratice, de la avize, impozite, taxe, până la aspecte referitoare la departamentul contabil. Am învățat că este foarte important să delegi, însă dar la fel de important este sa fii atent cui. Referitor la relația cu clientul, este foarte importantă puterea de convingere pe care ownerul de business o poate exercita asupra acestuia, precum și inventivitatea și flexibilitatea în a păstra clienții.
Ce sfaturi ai da celor care doresc să devină antreprenori ṣi să acceseze fonduri nerambursabile?
Un planul de afaceri bine făcut este foarte important, la fel de important este să cunoască afacerea foarte bine, să aibă resursele financiare necesare extra, întrucat afacerea trebuie susținuta în mod cert la început din resurse proprii.