Nume firmă: POS MOBIL RO S.R.L
Administrator: Marius Selegean
Planul de afacere finanțat: Sisteme de plăți mobile
Programul de finanțare: Start- Up AIR
Cod CAEN: 4742- Comerț cu amănuntul al echipamentului pentru telecomunicații în magazine specializate
Locația de implementare: Cluj-Napoca, județul Cluj
POS Mobil Ro este inițiativa antreprenorială inovativă a lui Marius Selegean, un antreprenor cu mare experiență de business acumulată în multinaționale de prestigiu. Marius a identificat corect trendul de dezvoltare al sistemelor de plăți și în special mobilitatea reușind să transforme POS MOBIL în partenerul ideal pentru afacerile românilor. Suluția mobilă de plată oferită de Marius este modalitatea perfectă de a crește vânzările. fiind modalitatea perfectă de a crește vânzările.
Marius a consumat bugetul prin alocarea de sume pentru salariile agenților de vânzare, achiziția de laptop, licență software, marketing. Afacerea sa este una inovativă, sustenabilă și în viitorul concurențial digital. Aduce plus valoare deoarece amprenta asupra mediului este scăzută, întreaga informație fiind folosită și raportată pe suport electronic, fără a mai fi nevoie de suport de hârtie și periferice adiționale
Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Marius în cadrul proiectului Start Up AIR vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care acesta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start Up AIR?
R: De pe social media
Î: Ce te-a determinat să alegi să te înscrii în proiectul coordonat de Asociația Inceptus România?
R: Modalitatea transparentă prin care s-au transmis informațiile
Î: A fost determinantă obținerea finanțării nerambursabile pentru lansarea afacerii tale?
Da
Î: Consideri că a fost dificil să obții finanțarea de 148.600 lei pentru demararea afacerii tale?
R: Nu, a fost nevoie doar de un plan de afacere echilibrat și bine argumentat.
Î: Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
R: Orice plan de afacere are nevoie și de alte surse de finanțare, nu ne putem baza strict pe cele nerambursabile. DIn estimările mele câteva mii de euro au fost alocate și din bugetul personal.
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
R: Achiziționarea licențe, decontarea cheltuielilor de marketing și chirie pentru birou.
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
R: A fost vorba despre educarea clienților pentru folosirea noii tehnologii. O altă mare provocare a fost integrarea tehnică a soluției mele la platformele beneficiarilor, integrarea de tip API, pandemia. Toate le-am rezolvat cu răbdare, am prioritizat.
Î: Care sunt principalele achiziții pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă (categorii mari) ?
R: Marketing, echipamente IT, achiziție licente,
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant și cu monitorul ? (birocrație, sfaturi, etc)
R: Relația a fost foarte bună puțin birocratică, s-ar putea automatiza unele procese.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?
R: Nu a fost cazul, amavut în vedere acest aspect încă din prima fază de funcționare a afacerii.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?
R: Nu, am acordat o mare atenție colaboratorilor și i-am preverificat.
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru tipul de activitate desfășurat? Cum ai gestionat?
R: Nu, locații se găsesc, piața este generoasă în acest domeniu.
Î: Un singur sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
R: Să fie punctuali și concentrați pe obiective.
Î: Un singur sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
R: Să cunoască domeniul