Nume firmă:  MAMYS CONCEPT

Administrator: Alexandra Purdea

Planul de afacere finanțat: Cafenea și loc de joacă pentru copii

Programul de finanțare:  Diaspora Start- Up

Cod CAEN finanțat: 9329 Alte activități recreative și distractive n.c.a

Locația de implementare: CLUJ-NAPOCA

Alexandra Purdea s-a întors din Irlanda pentru a fonda MAMYS CONCEPT în Cluj-Napoca: un loc de joacă magic pentru copii cu spațiu de socializare pentru mămici. Considerând foarte importantă dezvoltarea personală a mămicilor chiar și în perioada de creștere a copiilor, Alexandra împreună cu echipa ei cunoscută publicului ca ”Spiridușii veseli”,  au desfășurat numeroase ateliere, workshopuri și evenimente într-un spațiu colorat din Cluj-Napoca.

Grupul ţintă de clienţi ai afacerii sunt mamele. Ideea de afaceri s-a născut din identificarea problemei apărută pe piaţă privind necesitatea mamelor de a petrece cât mai mult timp cu copii lor putând totodată să se şi relaxeze şi să-şi împărtăşească cunoştinţele şi experienţa privind creşterea unui copil în diferite etape ale evoluţiei acestuia.

Nimic nu se compară cu zâmbetele copiilor, așadar, chiar și în activitatea pe care o desfășoară și online, Alexandra a propus o serie de idei creative și educative de activități care se pot desfășura și în casă și care să aducă în continuare zâmbetul copiiilor.

Avantajul afacerii:

  1. Concept inovativ: oferirea de servicii integrate atât pentru mame cât și pentru copiii acestora
  2. Echipă formată din profesioniști în domeniu

Dificultățile afacerii:

  1. Identificarea resursei umane adecvat modelului de business
  2. Concurența acerbă în acest domeniu

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al Alexandrei în cadrul proiectului Antreprenor ACASĂ vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.

Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Antreprenor Acasă?

Am aflat despre acest proiect printr-o reclama pe facebook. Mi-a aparut o reclama cu evenimentul de prezentare al proiectului in Dublin, iar atunci am decis sa merg sa vad despre ce e vorba.

Î: Ce te-a determinat să alegi să te înscri în proiectul coordonat de Asociația Inceptus România?

Imi doream sa revin in Romania, iar acest proiect mi s-a parut varianta ideala spre a-mi indeplini dorinta, m-a convins sa iau decizia de a reveni in Romania.

Î: A fost determinantă obținerea finanțării nerambursabile pentru revenirea ta acasă din diaspora?

Da, a contat foarte mult in decizia mea.

Î: Consideri că a fost dificil să obții finanțarea de 33.000 euro pentru demararea afacerii tale?

Nu a fost usor, dar nici imposibil. A fost mult de munca, dar a meritat.

Î: Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.

Am contribuit si eu cu aproximativ 10.000 de euro.

Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.

Achizitie bunuri, fonduri pentru chirii si salarii pentru primele luni.

Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?

1.Birocratie privind autorizatie activitate si punct de lucru- cu ajutorul unui jurist care ma- ajutat cu actele si drumurile necesare.

2.Gasirea unui zugrav care sa ma ajute la amenajarea si pregatirea spatiului- cu greu am reusit sa gasesc un meserias.

3.Gasirea locatiei potrivite intr-un timp relative scurt  – cred ca am colaborat cu toate agentiile imobiliare in Cluj existente ca sa gasim locul potrivit.

Î: Care sunt principalele achiziții pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă (categorii mari) ?

Jucarii, Mobilier , Fonduri pentru chirii si salarii.

Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant și cu monitorul ? (birocrație, sfaturi, etc)

Cu cei care m-au monitorizat pe  mine , colaborarea a fost foarte eficienta. M-au sustinut foarte mult si au incercat sa ma ajute.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?

Sincer , la acest capitol nu am avut probleme. Multumesc lui Dumnezeu la acest capitol am stat bine. Am gasit relative usor si repede oameni de calitate, calificati .

 Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?

Da, la mobilier a fost greu de gasit un furnizor rapid si de calitate. Am avut noroc tot cu un start up – care face mobilier.

Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru tipul de activitate desfășurat? Cum ai gestionat?

Da, a fost o mare provocare.Am apelat la foarte multe agentii imobiliare si pana la urma am gasit.

Î: Un singur sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.

Sa gandeasca foarte bine planul de afaceri, sa fie realisti in tot : numar angajati, nevoi, profit , posibilitate de mentinere a proiectului.

Î: Un singur sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.

Sa administreze afacerea cu capul, nu cu sufletul.