Nume firmă: MAMYS CONCEPT
Administrator: Alexandra Purdea
Planul de afacere finanțat: Cafenea și loc de joacă pentru copii
Programul de finanțare: Diaspora Start- Up
Cod CAEN finanțat: 9329 Alte activități recreative și distractive n.c.a
Locația de implementare: CLUJ-NAPOCA
Alexandra Purdea s-a întors din Irlanda pentru a fonda MAMYS CONCEPT în Cluj-Napoca: un loc de joacă magic pentru copii cu spațiu de socializare pentru mămici. Considerând foarte importantă dezvoltarea personală a mămicilor chiar și în perioada de creștere a copiilor, Alexandra împreună cu echipa ei cunoscută publicului ca ”Spiridușii veseli”, au desfășurat numeroase ateliere, workshopuri și evenimente într-un spațiu colorat din Cluj-Napoca.
Grupul ţintă de clienţi ai afacerii sunt mamele. Ideea de afaceri s-a născut din identificarea problemei apărută pe piaţă privind necesitatea mamelor de a petrece cât mai mult timp cu copii lor putând totodată să se şi relaxeze şi să-şi împărtăşească cunoştinţele şi experienţa privind creşterea unui copil în diferite etape ale evoluţiei acestuia.
Nimic nu se compară cu zâmbetele copiilor, așadar, chiar și în activitatea pe care o desfășoară și online, Alexandra a propus o serie de idei creative și educative de activități care se pot desfășura și în casă și care să aducă în continuare zâmbetul copiiilor.
Avantajul afacerii:
- Concept inovativ: oferirea de servicii integrate atât pentru mame cât și pentru copiii acestora
- Echipă formată din profesioniști în domeniu
Dificultățile afacerii:
- Identificarea resursei umane adecvat modelului de business
- Concurența acerbă în acest domeniu
Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al Alexandrei în cadrul proiectului Antreprenor ACASĂ vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Antreprenor Acasă?
Am aflat despre acest proiect printr-o reclama pe facebook. Mi-a aparut o reclama cu evenimentul de prezentare al proiectului in Dublin, iar atunci am decis sa merg sa vad despre ce e vorba.
Î: Ce te-a determinat să alegi să te înscri în proiectul coordonat de Asociația Inceptus România?
Imi doream sa revin in Romania, iar acest proiect mi s-a parut varianta ideala spre a-mi indeplini dorinta, m-a convins sa iau decizia de a reveni in Romania.
Î: A fost determinantă obținerea finanțării nerambursabile pentru revenirea ta acasă din diaspora?
Da, a contat foarte mult in decizia mea.
Î: Consideri că a fost dificil să obții finanțarea de 33.000 euro pentru demararea afacerii tale?
Nu a fost usor, dar nici imposibil. A fost mult de munca, dar a meritat.
Î: Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
Am contribuit si eu cu aproximativ 10.000 de euro.
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
Achizitie bunuri, fonduri pentru chirii si salarii pentru primele luni.
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
1.Birocratie privind autorizatie activitate si punct de lucru- cu ajutorul unui jurist care ma- ajutat cu actele si drumurile necesare.
2.Gasirea unui zugrav care sa ma ajute la amenajarea si pregatirea spatiului- cu greu am reusit sa gasesc un meserias.
3.Gasirea locatiei potrivite intr-un timp relative scurt – cred ca am colaborat cu toate agentiile imobiliare in Cluj existente ca sa gasim locul potrivit.
Î: Care sunt principalele achiziții pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă (categorii mari) ?
Jucarii, Mobilier , Fonduri pentru chirii si salarii.
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant și cu monitorul ? (birocrație, sfaturi, etc)
Cu cei care m-au monitorizat pe mine , colaborarea a fost foarte eficienta. M-au sustinut foarte mult si au incercat sa ma ajute.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?
Sincer , la acest capitol nu am avut probleme. Multumesc lui Dumnezeu la acest capitol am stat bine. Am gasit relative usor si repede oameni de calitate, calificati .
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?
Da, la mobilier a fost greu de gasit un furnizor rapid si de calitate. Am avut noroc tot cu un start up – care face mobilier.
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru tipul de activitate desfășurat? Cum ai gestionat?
Da, a fost o mare provocare.Am apelat la foarte multe agentii imobiliare si pana la urma am gasit.
Î: Un singur sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
Sa gandeasca foarte bine planul de afaceri, sa fie realisti in tot : numar angajati, nevoi, profit , posibilitate de mentinere a proiectului.
Î: Un singur sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
Sa administreze afacerea cu capul, nu cu sufletul.