Nume firmă:  MAKERKID S.R.L

Administrator: Bianca BALEA

Planul de afacere finanțat: Hub educațional competențe STEAM

Programul de finanțare: Start- Up AIR

Cod CAEN: 8891- Activități de îngrijire zilnică pentru copii

Locația de implementare: Cluj-Napoca, județul Cluj

MakerKid este primul #makerspace & STEAM Hub din Transilvania dedicat exclusiv copiilor cu vârste între 3 și 12 ani. Inițiativa antreprenorială inovativă a fost lansată de către Balea Bianca. Fondatorul MakerKID, este doctor în sociologie şi de peste 10 ani este preocupată de modul în care noile tehnologii media influențează viața copiilor. Face parte din echipa EU Kids online România şi este membru fondator al Asociației Digital Lives România. La MakerKID concepe programele educaționale și ține ateliere de storytelling, educație media și educație civică

Hub-ul de tip makerspace este dotat cu materiale, echipamente și instrumente diverse, mini-makerii, împreună cu mentorii angajați, se pot implica în activități de tipul STEAM, activități creative și inovatoare cum ar fi imprimarea 3D, bricolaj, modelarea diferitelor materiale specifice lucrului cu mâna (ex: metal, lemn, țesături), dar și cu jucării inteligente care permit dezvoltarea de activități în domeniul roboticii. Astfel, copiii makeri vor avea liber la imaginație și vor putea să dezvolte, să creeze, să exploreze și să inoveze propriile idei, proiecte sau chiar vise într-un mediu sigur, colaborativ și prietenos, lipsiți de presiunea eșecului, având încrederea că atât succesul, cât și eșecul fac parte din procesul cunoașterii.

Bianca se bazează pe o echipă de specialiști- Alexandra care este absolventă a Facultății de Arte și trainerul artist de la maker, dar și pe Cristi absolvent al Facultății de Electronică și Telecomunicații Cluj-Napoca și un trainer pasionat de tot ce ține de tehnologie. Bianca a decis ca marea majoritate a finanțării obținute să o direcționeze pentru achiziția de echipamente, mobilier, materii prime și materiale de lucru destinate copiilor și vă garantăm că a făcut cea mai bună alegere deoarece a reușit să lanseze o afacere cu mare potențial.

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al Biancăi în cadrul proiectului StartUp AIR vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.

Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul StartUp AIR?

R: De la o prezentare susținută

Î: Ce te-a determinat să alegi să te înscrii în proiectul coordonat de Asociația Inceptus România?

R: Modul optimist în care s-a prezentat finanțarea și deschiderea echipei

Î: A fost determinantă obținerea finanțării nerambursabile pentru lansarea afacerii tale?

Da, categoric.

Î: Consideri că a fost dificil să obții finanțarea de 33.000 euro pentru demararea afacerii tale?

R: Procesul în sine a fost de durată, cu mici dificultăți, dar care au fost depășite

Î: Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale. 

R: Am adus și eu o controbuție proprie care a depășit 5.000 euro

Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.

R: Achiziționarea de jucării, mobilier, marketing, chirie și salarii

Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?

R: Familiarizarea clienților cu noua viziune și conceptul nostru compensată printr-un marketing eficient. Dificultatea funcționării în perioada pandemiei unde soluția a fost să reorganizăm spațiul, să menținem distanțarea fizică și să introducem noi tipuri de activități de lucru. Dificultățile birocratice- compensate prin colaborarea mai eficientă cu membrii echipei mele.

Î: Care sunt principalele achiziții pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă (categorii mari) ?

R: Jucării, mobilier, imprimantă 3D.

Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant și cu monitorul ? (birocrație, sfaturi, etc)

R: O relație bună

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?

R: A fost o provocare deoarece aveam nevoie de o persoană creativă, pe care am identificat-o prin alocarea de timp.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?

R: Am identificat după o analiză serioasă furnizorii buni.

Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru tipul de activitate desfășurat? Cum ai gestionat?

R: Nu, am identificat o locație relativ retrasă de la arterele principale, cu locuri de parcare și mult spațiu verde

Î: Un singur sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.

R: Rezistență la eșec, încredere, disciplină

Î: Un singur sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.

R: Curaj !