ARHIRAM Studio
Nume firmă: ARHIRAM STUDIO
Administrator: Mihai RADU
Planul de afacere finanțat: înființarea unui studio de arhitectură
Programul de finanțare: Diaspora Start- Up
Cod CAEN: 7111- Activități de arhitectură
Locația de implementare: Baia-Mare
Mihai RADU este un tânăr antreprenor român care a decis să revină acasă după mai mulți ani petrecuți în diaspora din Franța. Absolvent a Facultății de Arhitectură din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, dar și a Liceului de Artă din Baia-Mare, Mihai deține experiență solidă în domeniul arhitecturii atât în calitate de freelancer, cât și de colaborator al RCArchitectures și Atelier Racolta din Saint-Etienne.
Pasionat de frumos Mihai a deschis în Municipiul Baia-Mare un frumos studio de arhitectură – ARHIRAM Studio – unde spriitul său creator se manifestă din plin și generează venituri constante prin care asigură cu succes sustenabilitatea afacerii sale. Mihai a folosit cu multă chibzuință ajutorul financiar nerambursabil de circa 33.000 euro pentru achiziționarea de echipamente în care să folosească cu succes comptenețele sale profesionale acumulate de-a lungul timpului în lucrul cu software-uri specializate precum ALLPLAN, Cinema4D, AutoCAD, SketchUp, Adobe Illustrator, 3D Studio Max și Microsoft Office.
Pe lângă decontarea salariilor pentru cei doi angajați asumați prin planul de afacere și a chiriei pentru spațiu, Mihai a decis ca cea mai mare parte a ajutorului de minimis obținut în urma concursului de planuri de afacere să îl direcționeze înspre achiziția de echipamente; sistem PC desktop cu monitor și laptop performant pentru a răspunde cerințelor tehnice ale softurilor de arhitectură, imprimantă 3D pentru machete, poter, multifuncționala A3, un network attached storage,UPS, videoproiector. Ceea ce a impresionat la afacerea lui Mihai este și amprenta ecologică pe care a ținut să o puncteze prin achiziționarea unei biciclete electrice cu care se deplasează, în locul autovehicului, la autoritățile de profil și la beneficiari. Astfel amprenta de carbon a afacerii sale este considerabil mai mică.
Se spune că arhitectura bună vinde, însă arhitecții nu se știu vinde*, Mihai însă a reușit chiar să internaționalizeze afacerea sa, identificând beneficiari din afara țării pentru care oferă servicii de cea mai înaltă clasă.
Avantajul afacerii:
- este o afacere cu potențial mare de creștere, tot mai mulți români aleg să construiască
- riscuri scăzute în stabilirea afacerii deoarece echipamente și software-urile utilizate sunt deja validate de piață
- nu implică costuri mari pentru stabilirea unui birou
- puterea de a impune propriul stil altor oameni
- interacțiune cu beneficiari și furnizori
Dificultățile afacerii:
- formare continuă din punct de vedere a tehnicilor, materialelor și a legislației
- perioada lunga de intrare pe piață, crearea portofoliului, poate implica costuri mari de marketing
- identificarea resurse umane
- intereacțiunea cu birocrația statului
Sursa: https://e-zeppelin.ro/arhitectura-buna-vinde-dar-arhitectii-nu-stiu-sa-se-vanda-bine/

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial parcurs de Mihai în cadrul proiectului Antreprenor Acasă by Inceptus vă invităm să lecturați mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Antreprenor Acasă?
R: De la un prieten care știa de program.
Î: Ce te-a determinat să alegi să te înscri în proiectul coordonat de Asociația Inceptus România?
R: Voiam să mă întorc în țară și să îmi încep aici o afacere.
Î: A fost determinantă obținerea finanțării nerambursabile pentru revenirea ta acasă din diaspora?
R: Nu, dar m-a ajutat foarte mult.
Î: Consideri că a fost dificil să obții finanțarea de 33.000 euro pentru demararea afacerii tale?
R: Nu, a fost o perioadă foarte constructivă.
Î: Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
R: Am adus o contributie de aproximativ 3.000 Euro. Ar mai fi nevoie de multe, dar au fost bine veniți și acești bani.
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
R: 1. achiziție bunuri, 2. închiriere spațiu, 3. plată salarii
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
Î: Care sunt principalele achiziții pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă (categorii mari) ?
R: echipamente: PC, laptop, imprimante, licențe
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant și cu monitorul ? (birocrație, sfaturi, etc)
R: Foarte deschisă și foarte ușoară. Am primit multe sfaturi bune și am fost îndrumat să iau cele mai bune decizii.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?
R: Da, foarte mari. Am ajuns să angajez persoane care nu sunt neapărat calificate pentru munca pe care o prestează.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?
R: Nu, nu am avut astfel de probleme.
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru tipul de activitate desfășurat? Cum ai gestionat?
Î: Un singur sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
R: Să fie perseverenți în ceea ce vor să obțină de la afacerea lor.
Î: Un singur sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
R: Să aibă un plan bine făcut pentru ceea ce vrea să facă.