Nume firmă:  LITAF CREATIVE S.R.L

Administrator: Andrada POP

Planul de afacere finanțat: Publicitate, Marketing Online

Programul de finanțare:  Start- Up AIR

Cod CAEN: 7311 –Activități ale agențiilor de publicitate

Locația de implementare: Baia-Mare, jud. Maramureș

LITAF CREATIVE este într-o misiune de explorare, creare de sens și provocare a emoțiilor umane prin storytelling. Agenția crede în puterea îmbinării dintre design și povești folosite împreună ca o armă care ajută brandurile să se conecteze la nivel uman cu orice tip de public. Scopul acesteia este să creeze experiențe care îi fac pe oameni să vorbească. Fii flexibil, dar nu te abate de la principiile tale”. Se lucrează după un set de standarde și reguli pe care agentia și le-a format odată cu experiența. De ce? Pentru că acestea au fost testate, în succes și în eșec și concluzia a fost de fiecare dată aceeași: cu cât intri mai mult în detaliile unui brand, produs sau experiență, cu atât ai șanse mai mari să lași o urmă în mintea și deciziile cumpărătorilor.

Andrada Pop este pasionată de marketing, așa că a fondat litAF, agenția de marketing care își propune să construiască experiențe memorabile de brand prin storytelling. Povestea ei a început urmărind calupurile publicitare de pe TV, acelea care enervau oamenii care încercau să se uite neîntrerupți la un film. De multe ori i se păreau mai interesante decât filmul în sine. Și fără să-își dea seama, în acele momente se contura pasiunea ei pentru marketing. Aceasta a studiat felul în care brandurile comunică cu publicul lor și s-a convins că are ceva de spus în lumea marketingului. La litAF, se doreste să se descopere povestea clienților și să se folosească în crearea alchimiei dintre brand și consumator. Agentia consideră că această alchimie se creează printr-o comunicare umană, sinceră, prin care atât brandul, cât și consumatorul au de câștigat.

Rezultatele obtinute se identifica la nivelul start-up-ului astfel:

  • O agenție de marketing LITAF CREATIVE – functională;
  • 2 persoane angajate în cadrul agentiei LITAF CREATIVE
  • Echipamente de ultimă generatie pentru desfășurarea activității specifice (laptop-uri, desktop-uri, imprimante, și alte accesorii pentru desfășurarea activității specifice);
  • O campanie de marketing si publicitate implementată pentru promovarea brandului LITAF CREATIVE și a activității acestuia;
  • Minim 3 clienti la care se facturează lunar;

Beneficiarul finanțării LITAF CREATIVE foloseste foarte mult canalele de social media (Facebook, Instagram, Google +. LinkedIN), precum și aplicații cum ar fi CANVA, Evernote, Crello, etc. Inovatia consta în aceste canale specifice și programe cu care se face marketingul online.

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al Andradei în cadrul proiectului StartUp AIR vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.

Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start up AIR?

R: De la un prieten

Î: De ce ai ales să te înscrii în proiectul Start up AIR coordonat de Asociația Inceptus România și FIASTEST SRL?

R: Am gasit pe google

Î: A fost dificil să obții finanțarea (de max 148.600 lei) pentru demararea afacerii tale?

R: nu

Î: Ajutorul financiar nerambursabil a fost suficient pentru dezvoltarea planului tău de afaceri sau a fost necesară și o contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi cu aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.

R: a fost de ajuns

Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.

R: fonduri pentru salarii, fonduri pentru promovare si fonduri pentru achizitii

Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?

R: partea administrativa. Am invatat

gasirea clientilor. Prin promovare

Criza financiara provocata de COVID-19. Am diversificat target-ul de clienti

Î: Care sunt principalele achiziții (categorii mari) pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă?

R: Salarii, marketing, echipamente

Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant?

R:  excelenta

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și menținerea personalului angajat? Cum le-ai depășit?

R:  Da, cu unul dintre angajati. Am schimbat angajatul si am furat un angajat de la o alta companie

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea furnizorilor / clienților? Cum le-ai depășit?

R: da. Prin promovare agresiva

Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru derularea activității? Cum ai gestionat situația?

R: nu

Î: Un sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.

R: Marketing-ul este singurul care poate face o companie sa fie sustenabila la sfarsitul perioadei de implementare. Pentru un start-up B2C recomand un buget de marketing de minim 1000 €/luna, iar pentru B2B 500 €/luna

Î: Un sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.

R: Investeste in marketing. Trateaza fiecare din cei 4P cu seriozitate maxima

Î: Menționează care sunt avantajele afacerii

R: Poti sa faci ce iti place. Poti face asta la orice varsta. Poti sa iti creezi singur/a viitorul

Î: Menționează care sunt dificultățile afacerii

R: multe treburi administrative