Nume firmă: LIGNO GREEN S.R.L
Administrator: Emanuel VLASIU
Planul de afacere finanțat: înființarea unei afaceri in amenajări peisagistice
Programul de finanțare: Diaspora Start- Up
Cod CAEN: 8130- Activitati de intretinere peisagistica
Locația de implementare: Targu-Mures
Emanuel VLASIU, un roman preocupat de frumos, a revenit din UK- paradisul gradinilor- pentru a aduce stil si cultura in amenajarile peisagistice din România. Emanuel a utilizat ajutorul de minimis in cea mai mare proportie pentru achizitia de echipamente de taiat iarba si un minibuldoexacavator. Pentru echipa lui a decontat salariile si partea de marketing. Tanarul nostru antreprenor a inchegat o echipa cu care are deja in portofoliu lucrari de amenajari peisagistice de calitate.
Avantajul afacerii:
- este un domeniu cu o cautare din ce in ce mai mare la nivel de tara
- încasări consistente pentru proiectele de amenajari
- se pot presta munci si cu persoane necalificate, coordonate de un expert
Dificultățile afacerii:
- sezonalitatea, daca nu se efectueaza lucrari de amenajari peisagistice interioare
- capriciile vremii
- forta de munca calificata
Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Emanuel în cadrul proiectului Antreprenor Acasa vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care acesta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Antreprenor Acasă?
Am aflat despre proiectul Antreprenor Acasă de pe internet
Î: Ce te-a determinat să alegi să te înscri în proiectul coordonat de Asociația Inceptus România?
Am ales sa ma inscriu in acest proiect deoarece a fost o oportunitate extraordinara oferita pentru a demara o afacere.
Î: A fost determinantă obținerea finanțării nerambursabile pentru revenirea ta acasă din diaspora?
Î: Consideri că a fost dificil să obții finanțarea de 33.000 euro pentru demararea afacerii tale?
Nu pot spune ca a fost usor. A fost un drum lung din momentul inscrierii pana in momentul obtinerii finantarii nerambursabile, dar a meritat cu siguranta.
Î: Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
In vederea dezvoltarii planului de afaceri, atat in perioada de implementare cat si in perioada de sustenabilitate, a fost investita o suma de bani sub forma de contributie proprie. Aceasta a fost acoperita din economiile realizate de-a lungul timpul si din veniturile realizate din activitatea curenta, si se ridica la o suma de aproximativ 20.000 – 30.000 lei
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte
- Cursurile online parcurse anterior semnarii contractelor de finantare, interactiunea cu ceilalti beneficiari
- Subventionarea din finantarea nerambursabila obtinuta a cheltuielilor cu achizitia echipamentelor necesare desfasurarii activitatii
- Sfaturile, sprijinul, recomandarile primite de la echipa de proiect, extrem de utile pentru o activitate aflata la inceput de drum
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
- Lipsa unor cunostinte de management si marketing: documentarea si apelare la specialisti
- Concurenta: am incercat sa oferim servicii de calitate la preturi competitive, sa oferim seriozitate si respectarea termenelor asumate.
- Pandemia: am incercat sa oferim discount-uri clientilor
Î: Care sunt principalele achiziții pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă (categorii mari) ?
Principalele achizitii efectuate din finantarea nerambursabila: echipamente si utilaje necesare desfasurarii activitatii
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant și cu monitorul ? (birocrație, sfaturi, etc)
Relatia cu echipa administratorului de grant si cu monitorul a fost una de exceptie, sfaturile, sprijinul, recomandarile primite fiind extreme de utile
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?
N/A
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?
In vederea identificarii celor mai potriviti furnizori, in special in etapa achizitiei de echipamente si utilaje, a fost prospectata foarte atent oferta disponibila online pentru categoriile de echipamente de care aveam nevoie
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru tipul de activitate desfășurat? Cum ai gestionat?
Activitatea pe care o prestam se deruleaza la sediile sau adresele indicate de catre clientii nostri. Sediul social si locul in care sunt depozitate echipamentele a fost contractat in baza unui contract de comodat
Î: Un singur sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
Sa urmareasca constant oportunitatile nerambursabile disponibile si sa apeleze la o firma de consultanta specializata care sa ii sprijine in elaboarea si implementarea proiectului
Î: Un singur sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
Sa demareze afacerea doar dupa ce a facut o atenta prospectare de piata pentru fundamentarea si pentru a vedea viabilitatea ideii pe care doreste sa o lanseze. Sa apeleze la profesionisti pentru domeniile pe care nu le stapaneste. Sa inceapa afacerea in timp ce e inca angajat pentru a avea o sursa stabilita de venit pana in momentul in care afacerea devine profitabila