Nume firmă:  LIGNO GREEN S.R.L

Administrator: Emanuel VLASIU

Planul de afacere finanțat: înființarea unei afaceri in amenajări peisagistice

Programul de finanțare:  Diaspora Start- Up

Cod CAEN: 8130- Activitati de intretinere peisagistica

Locația de implementare: Targu-Mures

Emanuel VLASIU, un roman preocupat de frumos, a revenit din UK- paradisul gradinilor- pentru a aduce stil si cultura in amenajarile peisagistice din România. Emanuel a utilizat ajutorul de minimis in cea mai mare proportie pentru achizitia de echipamente de taiat iarba si un minibuldoexacavator. Pentru echipa lui a decontat salariile si partea de marketing. Tanarul nostru antreprenor a inchegat o echipa cu care are deja in portofoliu lucrari de amenajari peisagistice de calitate.

Avantajul afacerii:

  1. este un domeniu cu o cautare din ce in ce mai mare la nivel de tara
  2. încasări consistente pentru proiectele de amenajari
  3. se pot presta munci si cu persoane necalificate, coordonate de un expert

Dificultățile afacerii:

  1. sezonalitatea, daca nu se efectueaza lucrari de amenajari peisagistice interioare
  2. capriciile vremii
  3. forta de munca calificata

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Emanuel în cadrul proiectului Antreprenor Acasa vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care acesta ni l-a acordat.

Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Antreprenor Acasă?

Am aflat despre proiectul Antreprenor Acasă de pe internet

Î: Ce te-a determinat să alegi să te înscri în proiectul coordonat de Asociația Inceptus România?

Am ales sa ma inscriu in acest proiect deoarece a fost o oportunitate extraordinara oferita pentru a demara o afacere.

Î: A fost determinantă obținerea finanțării nerambursabile pentru revenirea ta acasă din diaspora?

Î: Consideri că a fost dificil să obții finanțarea de 33.000 euro pentru demararea afacerii tale?

Nu pot spune ca a fost usor. A fost un drum lung din momentul inscrierii pana in momentul obtinerii finantarii nerambursabile, dar a meritat cu siguranta.

Î: Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.

In vederea dezvoltarii planului de afaceri, atat in perioada de implementare cat si in perioada de sustenabilitate, a fost investita o suma de bani sub forma de contributie proprie. Aceasta a fost acoperita din economiile realizate de-a lungul timpul si din veniturile realizate din activitatea curenta, si se ridica la o suma de aproximativ  20.000 – 30.000 lei

Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte

  • Cursurile online parcurse anterior semnarii contractelor de finantare, interactiunea cu ceilalti beneficiari
  • Subventionarea din finantarea nerambursabila obtinuta a cheltuielilor cu achizitia echipamentelor necesare desfasurarii activitatii
  • Sfaturile, sprijinul, recomandarile primite de la echipa de proiect, extrem de utile pentru o activitate aflata la inceput de drum

Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?

  • Lipsa unor cunostinte de management si marketing: documentarea si apelare la specialisti
  • Concurenta: am incercat sa oferim servicii de calitate la preturi competitive, sa oferim seriozitate si respectarea termenelor asumate.
  • Pandemia: am incercat sa oferim discount-uri clientilor

Î: Care sunt principalele achiziții pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă (categorii mari) ?

Principalele achizitii efectuate din finantarea nerambursabila: echipamente si utilaje necesare desfasurarii activitatii

Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant și cu monitorul ? (birocrație, sfaturi, etc)

Relatia cu echipa administratorului de grant si cu monitorul a fost una de exceptie, sfaturile, sprijinul, recomandarile primite fiind extreme de utile

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?

N/A

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?

In vederea identificarii celor mai potriviti furnizori, in special in etapa achizitiei de echipamente si utilaje, a fost prospectata foarte atent oferta disponibila online pentru categoriile de  echipamente de care aveam nevoie

Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru tipul de activitate desfășurat? Cum ai gestionat?

Activitatea pe care o prestam se deruleaza la sediile sau adresele indicate de catre clientii nostri. Sediul social si locul in care sunt depozitate echipamentele a fost contractat in baza unui contract de comodat

Î: Un singur sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.

Sa urmareasca constant oportunitatile nerambursabile disponibile si sa apeleze la o firma de consultanta specializata care sa ii sprijine in elaboarea si implementarea proiectului

Î: Un singur sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.

Sa demareze afacerea doar dupa ce a facut o atenta prospectare de piata pentru fundamentarea si pentru a vedea viabilitatea ideii pe care doreste sa o lanseze. Sa apeleze la profesionisti pentru domeniile pe care nu le stapaneste. Sa inceapa afacerea in timp ce e inca angajat pentru a avea o sursa stabilita de venit pana in momentul in care afacerea devine profitabila