Gruia Jecan este un “irlandez” care face mobila de calitate in Irlanda si care s-a întors in Romania sa producă mobilier de calitate si pentru români. Este o persoana foarte joviala, mereu cu zambetul pe buze si vorbeşte cu drag despre pasiunea lui principala, lemnul.

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Alin în cadrul proiectului StartUpAIR vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start up AIR?
Î: De ce ai ales să te înscrii în proiectul Start up AIR coordonat de Asociația Inceptus România?
Pentru a-mi indeplini pasiunea si proiectul inceput cu 7 ani in urma.
Î: A fost dificil să obții finanțarea (de max 148.600 lei) pentru demararea afacerii tale?
Am luat-o mai mult ca o provocare ,nu m-am gandit niciodata cand de dificil poate sa fie. Sa va raspund la intrebare a fost intradevar dificil mai ales partea de PITCH.
Î: Ajutorul financiar nerambursabil a fost suficient pentru dezvoltarea planului tău de afaceri sau a fost necesară și o contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi cu aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
A fost necesara si o contributie proprie. Suma cheltuita a fost in jurul sumei a 20.000 RON.
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
M-a ajutat sa am curajul sa pornesc la drum intr-un domeniu pe care nu il cunosteam asa bine,ma refer aici la tot ce implica sectorul HORECA.
Beneficii: achizitionarea de echipamente technologice, inchirierea unui spatiu, amenajare etc.
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
- Gasirea unui spatiu adecvat derularii afacerii. Am apelat la o firma de imobiliare.
- Gasirea angajatilor potriviti.Am apelat la o firma de recrutare
- Gasirea echipamentelor technologice. Research, zile intregi pe Google.
Î: Care sunt principalele achiziții (categorii mari) pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă?
Mobilier, echipamente technologice, echipamente fiscale.
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant?
Consider ca relatia mea cu administratorul de grant a fost una foarte benefica si constructiva din toate punctele de vedere.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și menținerea personalului angajat? Cum le-ai depășit?
A fost putin greu cu recrutarea dar cu ajutorul unei firme de recrutare am reusit sa trec peste.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea furnizorilor / clienților? Cum le-ai depășit?
Identificarea furnizorilor a fost relativ usora,datorita unui site de specialitate care a adunat toti producatorii intr-un singur loc.Din partea clientilor nu ne asteptam sa fim asa bine primiti,pot sa spun ca am ramas placut surprins.Ca si modalitate de atragere am folosit social media (facebook,instagram) si organizare de evenimente tematice.
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru derularea activității? Cum ai gestionat situația?
A fost o provocare stiind ca in Cluj este greu de gasit un spatiu cu vad si la un pret accesibil.Cu ajutorul uni firme de imobiliare am reusit sa identificam un spatiu mic si cozy.
Î: Un sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
Sa creada in visul lor si sa nu se dea batuti niciodata.
Î: Un sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
Sa fie perseverent si sa aiba incredere in visul lui.
Î: Menționează care sunt avantajele afacerii
- Diversivitatea de beri artizanale pe care o poti gasi
- Locatia
- Stafful care te poate indruma in lumea beriilor artizanele.
Î: Menționează care sunt dificultățile afacerii
Criza provocata de virusul COVID 19 au dus la suspendarea activitatii din interior, prin urmare veniturile au scazut pana la 80 % fata de lunile dinaintea pandemiei.