Nume firmă: INTERCULTURAL CONSULTING
Administrator: PATRONATUL TINERILOR ÎNTREPRINZĂTORI CLUJ
Planul de afacere finanțat: Servicii de training și consultanță în comunicarea interculturală, cu specializare pe cultura chineză.
Programul de finanțare: Start up AIR – Antreprenoriat Inovativ în regiunea Nord-Vest
Cod CAEN: 8559 – Alte forme de învătământ n.c.a
Locația de implementare: Cluj-Napoca, jud. CJ
Descriere afacere: Intercultural Consulting oferă un serviciu nou pe piața din România, și anume servicii de training și consultanță în comunicarea interculturală, cu specializare pe cultura chineză. Publicul țintă îl reprezintă companiile din România care lucrează cu parteneri chinezi, instituțiile publice din Romania și investitorii chinezi în Romania, scopul principal fiind minimizarea riscurilor și oferirea de avantaje concrete de optimizare a comunicării, de economisire de timp, resurse, precum și de cultivare a unei imagini de profesionalism.
Ideea afacerii a pornit de la experiențele în comunicarea interculturală cu partenerii chinezi de 11 ani de muncă și studiu ale administratorului și managerului Intercultural Consulting, și din cercetarea amănunțită a pieței din România

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al Smarandei în cadrul proiectului Start-up AIR, vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start up AIR?
R: Printr-o cunoștință
Î: De ce ai ales să te înscrii în proiectul Start up AIR coordonat de Patronatul Tinerilor Întreprinzători Cluj?
R: Din nevoia de a demara afacerea
Î: A fost dificil să obții finanțarea (de max 148.600 lei) pentru demararea afacerii tale?
R: Nu a fost foarte dificil
Î: Ajutorul financiar nerambursabil a fost suficient pentru dezvoltarea planului tău de afaceri sau a fost necesară și o contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi cu aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
R: A fost necesara contributie proprie (aprox. 2000 Euro)
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
R: A grabit demararea afacerii. A facut posibile achiziții importante. A oferit încredere în ideea de afaceri.
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
R: Procesul birocratic stufos (achiziții, raportări etc.) – gestionat cu răbdare și atenție; Recrutarea angajaților conformi – proces extins de angajare; Atragerea clienților – networking;
Î: Care sunt principalele achiziții (categorii mari) pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă?
R: Video promovare, Website, branding
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant?
R: Buna
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și menținerea personalului angajat? Cum le-ai depășit?
R: Am identificat probleme in recrutarea personalului, depasite prin un proces extins de angajare.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea furnizorilor / clienților? Cum le-ai depășit?
R: Problemele in atragerea clientilor au fost depășite prin folosirea rețelei de networking și prin recomandări.
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru derularea activității? Cum ai gestionat situația?
R: Cu ajutorul administratorului de grant.
Î: Un sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
R: Păstrați aproape relația cu administratorul de grant.
Î: Un sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
R: Să facă o cercetare temeinică a pieței.
Î: Menționează care sunt avantajele afacerii
R: Serviciu nou pe piață; Personalizarea serviciilor în funcție de nevoile clienților; Expertiza, pregătirea și contactele administratorului; Cunoașterea pietei locale, în urma activării în domeniu a administratorului, ca angajat și ca furnizor de servicii; Baza de date și relațiile consolidate cu potențiali clienți
Î: Menționează care sunt dificultățile afacerii
R: Firma este nou înființată și brandul necunoscut; Existența pe piață a unor firme din același domeniu, cu mai multă experiență și mai cunoscute; Gradul mediu de replicabilitate a serviciilor; Lipsa conștientizării nevoii