Nume firmă: HOUSE OF BEAUTY
Administrator: Elena Coman
Planul de afacere finanțat: Înființarea salon de coafură
Programul de finanțare: Diaspora Start- Up
Cod CAEN: 9602 Coafură și alte activități de înfrumusețare
Locația de implementare: Târgoviște, jud. Dâmbovița
HOUSE OF BEAUTY BARBER/HAIR SALON s-a născut din dorința fondatoarei, Elena Coman, de a aduce în România un Salon diferit. După absolvirea cursurilor de 3 ani la Academia de Coafor ARTE STILE ACADEMY, din Italia, Elena a continuat ca manager la ARTE STILE ELENA LATINA, a fost stilist pentru postul de televiziune Italian SKY TG 24, continuând ca stilist în centrul Londrei, la DAVICTOR și, mai târziu, manager la Central Studios.
În 2018 Elena a decis că este timpul să se întoarcă ACASĂ – cuvânt care a inspirit-o atunci când a ales numele propriului ei salon. Locul pe care l-a ales este unul în care clienții se simt în siguranță, fiind primul Salon organic si prima frizerie cu un scaun cu masaj din Târgoviște.
Scopul acestei afaceri este să pună pe primul loc sănătatea clienților, a angajaților și a mediului înconjurăror, prin folosirea exclusiva a produselor NATULIQUE fabricate în Danemarca și certificate ORGANIC la 360′ Biocert natural.
Produsele nu au amoniac, conservanți sau resorcinol. Ustensilele folosite sunt inovatoare și de cea mai bună calitate: uscătoare de par care protejeaza firul de par și fac zgomot redus, plăci/ondulatoare care conțin un microcip pentru citirea proprietăților firului de păr. Elena are la salonul ei și prima foarfecă electrică din Romania care sigileaza firul de păr la taiere.
Atmosfera este una caldă, primitoare și plăcută, se oferă o consultație gratuită și o cafea proaspăt macinată “ACASĂ” în salonul Elenei.
Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al Elenei în cadrul proiectului Antreprenor Acasă vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Antreprenor Acasă?
R: Despre proiectul Anteprenor Acasă am aflat întâmplător, de pe Facebook
Î: Ce te-a determinat să alegi să te înscrii în proiectul coordonat de Asociația Inceptus România?
R: M-am înscris de curiozitate, pentru a afla care sunt actele necesare deschiderii unei afaceri în România.
Î: A fost determinantă obținerea finanțării nerambursabile pentru revenirea ta acasă din diaspora?
R: Finanțarea m-a ajutat să utilez spațiul pe care îl achiziționasem pentru începerea afacerii.
Î: Consideri că a fost dificil să obții finanțarea de 33.000 euro pentru demararea afacerii tale?
R: Obținerea finanțării pentru demararea afacerii a fost destul de “grea”, având în vedere că eu lucram în acea perioadă, dar m-a ajutat faptul că pregătirea a fost online și am avut posibilitatea de a completa fișele de lucru în timpul meu liber.
Î: Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
R: Suma primită din finanțare a acoperit 30% din cheltuieli, aportul meu fiind de 65.000 euro.
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
R: Beneficiile aduse de finanțare: revenirea mea în țară cu aproximativ 1 an mai devreme decât planificasem inițial, m-a “obligat” să încep afacerea mai repede și mi-a confirmat că munca și respectful fața de clienți sunt apreciate.
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
R: Provocările întâmpinate au fost: să amenajez spațiul într-un timp cât mai scurt, să încep activitatea la termenul stabilit și să învăț că, odată ce ai făcut o comandă, trebuie luat în calcul faptul că aceasta nu sosește foarte repede (am așteptat livrarea scaunelor 2 luni și jumătate).
Î: Care sunt principalele achiziții pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă (categorii mari) ?
R: Principalele achizitii pe care le-am făcut au fost: mobile pentru salon, scaunele de coafor, respectiv frizerie și produsele consumabile.
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant și cu monitorul ? (birocrație, sfaturi, etc)
R: Relația cu echipa de grant a fost foarte bună, nu spun asta din politețe, au fost foarte de ajutor la orice problemă am întâmpinat.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?
R: În privința personalului a fost mai greu pentru că eu nu eram obișnuită cu mentalitatea din țară, dar am gasit, până la urmă, persoane serioase și pasionate.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?
R: Partea cea mai importantă cu furnizorii din domeniul meu a fost achiziționarea de produse consumabile, fiind vorba despre un salon care folosește exclusiv produse organice. Am primit ajutor și sprijin de la furnizori și cel mai mult mi-a fost de folos promptitudinea în ceea ce privește livrările.
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru tipul de activitate desfășurat? Cum ai gestionat?
R: Spatiul a fost cu “risc”, pentru că în zonă nu sunt activități comerciale, iar vadul pietonal este aproape inexistent, fiind un cartier rezidențial. Clienții vin doa cu programare.
Î: Un singur sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
R: Să fie siguri pe ceea ce își doresc, să fie hotărâți și încrezători, pentru că se poate.
Î: Un singur sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
R: Pentru cei ce vor să se lanseze în afaceri, sfatul meu este să fie pasionați de ceea ce doresc să facă și să caute mereu să se specializeze în domeniul lor de activitate.