Nume firmă: SC HORECAPRO SERVICE  SRL

Administrator: BELEi Rareş Dorel

Planul de afacere finanțat: Reparaţii utilaje si prestări servicii de mentenanţă pentru sectorul Horeca

Programul de finanțare:  Diaspora Start- Up

Cod CAEN: 3312-Repararea masinilor

Locația de implementare: Alba Iulia, jud. Alba

Am dezvoltat o companie, este o firmă de reparații utilaje și prestări servicii de mentenanță pentru sectorul HORECA. Obiectivul principal al firmei este de a fi suport pentru fírmele din domeniul HORECA care să le premită să fie mai competitivi și mai renatabili pe viitor prin oferirea de soluții inovative la problemele de mentenanță care pot apărea în cadrul unităților de cazare, hoteluri și restaurante care are misiune, furnizarea de servicii de consultanţă şi management în domeniul HORECA, din județul Alba pentru a îmbunătății performanţa şi creşterea profitului pentru colaboratori.

Au fost achiziţionate pe perioada de implementare a planului un banc de lucru profesional, garvor laser, cărucior scule echipat, pachet scule, ministrung de banc.

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Rareș în cadrul proiectului Antreprenor Acasă vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care acesta ni l-a acordat.

Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Antreprenor Acasă?

R Prin intermediul familiei.

Î: Ce te-a determinat să alegi să te înscrii în proiectul coordonat de Asociația Inceptus România?

R: Am fost sfătuit de familie să încerc să devin antreprenor.

Î: A fost determinantă obținerea finanțării nerambursabile pentru revenirea ta acasă din diaspora? 

R: Nu.

Î: Consideri că a fost dificil să obții finanțarea de 33.000 euro pentru demararea afacerii tale?

R: Nu foarte dificil.

Î: Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale. 

R: Suma nerambursabilă nu acoperă planul de afacere în totalitate…..am mai adăugat aprox 5000 euro din bugetul propriu.

Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.

R: Cu finanțarea am reușit să achizitionez sculele și echipamentele necsesare desfășurării activității și să plătesc salariile și contribuțiile la stat pentru perioada inițială de implemenatre a proiecului.

Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?

R: Lipsa de forță de muncă calificată. A trebuit să formez angajații.

Lipsa de încredere a angajatorilor pentru că era o firmă nou creată. Am recurs la recomandări din partea altor firme.

Birocrație – instituțiile statului lucrează foarte lent, neprofesionist, dezorganizat.

Î: Care sunt principalele achiziții pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă (categorii mari) ?

R: Scule diverse electrician, set mașină de găurit , aparat de măsurat caliatea apei,  mașina de tăiat cu laser.

Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant și cu monitorul ? (birocrație, sfaturi, etc)

R: Foarte bună.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?

R: Da. E foarte greu sa găsești persoane formate și responsabile. Am organizat training inițial.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?

R: Nu.

Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru tipul de activitate desfășurat? Cum ai gestionat?

R: Nu.

Î: Un singur sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.

R: Să aibă grijă ce domeniu de activitate aleg (Horeca a căzut datorită pandemiei)

Î: Un singur sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.

R: Să încerce să acceseze fondurile să devină antreprenor.