Denumire firmă: HAIRPORT AND FASHION SRL

Nume Administrator: BIGIU RARES-SORIN

Cod CAEN: 9602

Planul de afacere finanțat: Salon de infrumusetare,
oferind servicii atat pentru femei cat si pentru barbati.

Programul de finanțare: Start up AIR – Antreprenoriat Inovativ în regiunea Nord-Vest

Locația de implementare CLUJ-NAPOCA, CLUJ.

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al domnului BIGIU RARES-SORIN în cadrul proiectului Start up AIR vă invităm să parcurgeți interviul pe care acesta ni l-a acordat.

Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start up AIR?

R: Printr-o cunostinta.

Î: De ce ai ales să te înscrii în proiectul S tart u p AIR coordonat de Asociația Inceptus România?

R: Consider ca proiectul Start up AIR confera posibilitatea de a pune bazele si de a cladi o afecere
cu potential.

Î: A fost dificil să obții finanțarea (de max 148.600 lei) pentru demararea afacerii tale?

R: Pentru obtinerea acestei finantari a fost necesara alocarea unei cantitati mari de energie si timp.

Î: A jutorul financiar nerambursabil a fost suficient pentru dezvoltarea planului tău de afaceri
sau a fost necesară și o contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi cu aproximativ
suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.

R: Cu singuranta ca, ajutorul financiar a acoperit majoritatea cheltuielilor necesare demararii
afacerii, insa am fost nevoit sa vin cu un aport din economiile proprii cu aprox. 4000 lei (amenajarea spatiului).

Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.

R: In primul rand, consider ca ajutorul financiar nerambursabil reprezinta un factor important in ceea
ce priveste concretizarea afacerii. In al doilea rand, cred ca infaptuirea planului de afacerii m-a
ajutat sa vizualizez dezvoltarea realizabila pe termen scurt si lung al acesteia. Un alt beneficiu
consta in participarea la cursurile antreprenoriale.

Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai
gestionat?

R: Provocarile cele mai mari au fost intampinate pe parcusul elaborarii si implementarii planului de
afacere. De asemenea, o provocare sesizabila a fost si selectia personalului.

Î: Care sunt principalele achiziții (categorii mari) pe care le-ai efectuat din finanțarea
nerambursabilă?

R: Principalele achizitii in care a fost directionata finantarea sunt reprezentate de chiria spatiului in
care se desfasoara activitatea si salariile angajatiilor, fiind urmate de amenajarea spatiului si
echipamentul necesar.

Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant?

R: Relatia dintre mine si echipa administratorului de grant a fost una de colaborare. Sustinerea si
indrumarea lor m-au ajutat sa parcurg etapele dezvoltarii afacerii cu succes.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și menținerea personalului angajat?
Cum le-ai depășit?

R: Probleme considerabile au fost in identificarea si recrutarea lor, deoarece personalul trebuia sa
se incadreze intr-un anumit tipar, cu teluri comune de dezvoltare pe plan profesional.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea furnizorilor / clienților? Cum le-ai depășit?

R: Cea mai mare problema in identificare clientilor a fost din cauza perioadei dificile creeata de
pandemie si starea de urgenta implementata in urma acesteia. Momentan sunt in perioada de
depasire a efectelor pandemice, insa datorita personalului dedicat si bine intentionat, sansele de a
depasi acest impas in viitorul apropiat sunt mari.

Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru derularea activității? Cum ai gestionat
situația?

R: Din punctul acesta de vedere nu am intampinat probleme.

Î: Un sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.

R: Sfatul meu este sa incerce si sa fie dedicati ideii lor.

Î: Un sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.

R: Consider ca, ar trebui sa fie curajosi, sa aiba o capacitate de adaptare si sa nu neglijeze bugetul
de marketing si promovare.

Î: Menționează care sunt a vantajele afacerii

R: Avantajul afacerii este ca ofera servicii constant necesare oamenilor.

Î: Menționează care sunt dificultățile afacerii

R: Fluctuatia clientilor.