Denumire firmă:  „GO TURISM OPERATIONS” SRL

Nume Administrator:  Gal Dragoş-Dumitru

Cod CAEN: 7911 – Activităţi ale agenţiilor turistice

Planul de afacere finanțat

Planul de afaceri vizează oferirea de servicii de turistice

Dezvoltarea a celei mai complexe agenții de turism cu focus pe online din Romania, integrata cu furnizorii de servicii turistice majori si care are ca scop eficientizarea procesului de cumpărare a călătoriilor.

Platforma este integrată cu toți furnizorii de turism relevanți pentru piața locală. Simplificarea procesului de rezervare a serviciilor turistice și accesibilitatea la orice oră din zi la pachete turistice oferă o alternativă pentru ritmul vieții aglomerate de astăzi şi ii formează consumatorului un comportament înclinat spre achiziționarea serviciilor turistice din mediul online.

Programul de finanțare:  Start up AIR – Antreprenoriat Inovativ în regiunea Nord-Vest

Locația de implementare – la sediul societatii: mun. Cluj-Napoca, str. Trifoiului, nr.33C, judeţul Cluj.

Descriere afacere 

O platforma de agentie de turism online, iar rolul înființării acestei companii este de a facilita cumpărarea de pachete turistice din mediul online, iar asta implica și formarea unui nou comportament de cumpărare a consumatorilor.

Prin intermediul platformei turistice www.galvlasceanu.ro se integrează cu ajutorul instrumentelor IT&C pachete turistice de la cei mai importanți tour operatori din piața, eficientizând procesul de cumpărare a produselor turistice complete.

Integrarea platformei cu furnizorii de pachete turistice se va realiza prin API (application programming interface). Ce înseamnă acest lucru? Integrarea prin API oferă posibilitatea conectării inteligente a platformei cu sistemele informatice ale tour operatorilor in mod dinamic. Astfel, pachetele turistice afișate pe platforma se actualizează in timp real și în mod uniform, iar datele sunt preluate și stocate în baza de date în mod organizat. Uniformitatea consta în faptul că prezentarea produselor de pe website, preluate de la toți tour operatorii va păstra o structura fixă.

Din perspectiva consumatorilor, produsele de pe website se pot accesa în moduri diverse, pentru a crește puternic gradul de navigabilitate și utilizare a website-ului. Cum crește gradul de navigabilitate? Mai întâi, potențialii utilizatori pot accesa pachetele dorite printr-o bară de căutare (bara de search) poziționata pe prima pagina a website-ului (Anexa 1). Această bara va conține următoarele filtre: oraș de plecare, destinație, data plecării, data întoarcerii și numărul de persoane, astfel încât utilizatorului să i se afișeze doar pachetele relevante. Un element inovativ, care poate fi considerat cu ușurința și un avantaj competitiv constă în integrarea unei soluții chatbot, adica un software care comunică în mod automat cu utilizatorii, cu ajutorul inteligenței artificiale sau a inteligentei programate. Este de mentionat faptul ca chatbot-ul va fi dezvoltat pe infrastructura Facebook Messenger.

Marketingul online sau marketingul digital va fi principalul canal prin care se va promova platforma turistică. Se vor folosi instrumente precum Google Analytics, Ads Manager, Google Drive, Google Adwords, Google Display, Facebook Ads, Instagram Ads, Canva și inovativul Chatbot.

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al administratorului Gal Dragoş-Dumitru, în cadrul proiectului Start up AIR vă invităm să parcurgeți interviul pe care acesta ni l-a acordat.

Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start up AIR?

R: Am aflat de proiectul Start Up Air prin intermediul unor cunostinte care au mai colaborat cu initiatorii proiectului si anume cu organizatia Inceptus din Cluj-Napoca. Ulterior am parcurs mai multe informatii despre acest concept de pe platforma lor online.

Î: De ce ai ales să te înscrii în proiectul Start up AIR coordonat de Asociația Inceptus România?

R: Avand varsta de 25 de ani, proaspat reintors in tara dupa 5 ani petrecuti in strainatate unde am studiat si am activat in zona de business si marketing mi-am impus ca si obiectiv lansarea unui start up pe piata din Romania. La acea vreme aveam aveam mai multe oportunitati de finantare, dar Start Up Air era cea mai oportuna deoarece presupunea un proces diferit si mult mai coerent decat alte solutii de finantare. Faptul ca majoritatea aplicantilor au scris ei insisi planurile de afaceri, ghidati de catre experti din diverse arii de activitate, faptul ca 100 de aplicanti selectati au fost nevoiti sa sustina business pitch-uri in fata unor profesionisti cu rezonanta in lumea afacerilor, m-a convins ca procesul de selectie nu doar este unul corect, ci pune aplicantul in contextul de a analiza toate problemele potentiale pe care le va intalni in implementarea planului de afaceri si totodata acesta v-a evolua din punct de vedere antreprenorial.

Î: A fost dificil să obții finanțarea (de max 148.600 lei) pentru demararea afacerii tale?

R: Concurenta pe aceste fonduri a fost una puternica, deoarece au existat sute de antreprenori din nord vestul romaniei care s-au batut pe acest proiect. Un element crucial a fost sa compui planul de afaceri foarte aplicat pe cerintele acestuia si pe ghidajul oferit de experti. Efectiv trebuiau incorporate toate temele relevante si trebuiau puse in lumina toate subiectele de economie circulara, inovare sociala sau diminuarea emisiilor de CO2, asta pe langa elementele „clasice” de business ca si: adresarea unei nevoi reale din piata, dimensiunea pietei, segmentarea pietei, avatarul clientului si altele.

Î: Ajutorul financiar nerambursabil a fost suficient pentru dezvoltarea planului tău de afaceri sau a fost necesară și o contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi cu aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.

R: In opinea mea, ajutorul financiar de aproximativ 33.000 euro a fost suficient pentru a-mi pune in aplicare ideea de business. Bineinteles, am fost constient  de potentiale cheltuieli ascunse inca de la inceput si recomand ca acest aspect sa fie luat in calcul de toti antreprenorii la inceput de drum. I-au in considerare mereu celebra marja de eraore statistica de 5%, asa ca am pornit la drum cu un capital propriu de aproximativ 5% din suma solicitata pentru a acoperi.

 Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.

R: In primul rand finantarea m-a ajutat sa imi pun in aplicare planul de afaceri in proportie de 100%, cu alte cuvinte am facut achizitii care sa acopere majoritatea aspectelor business-ului. Fondurile europene m-au ajutat sa achizitionez aparatura cu tehnologie de ultima ora ceea ce duce la o eficienta mai inalta in prestarea serviciilor pe care le efectuez. Mai mult, am reusit sa achizitionez servicii de marketing online si software astfel obtinand un avantaj competitiv in piata.

Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?

R: Pe departe cea mai mare provocare a fost generata de pandemia de Coronavirus care ne-a lovit frontal, noi fiind intr-o industrie care a fost afectata masiv. O alta provocare este birocratia. Aici, spre exemple, eu nu am lucrat cu firme de consultanta care sa imi intocmeasca rapoarte si alte documente necesare apsorbtiei de fonduri, asa ca volumul de documente pe care a trebuit sa il gestionez a fost unul semnificativ. Pot sa spun ca 50% din timpul meu a fost alocat gestionarii birocratiei. O a treia provocare a constat in a intelege in proportie de 100% toate repercusiunile atragerii de fonduri europene. Toate documentele si contractele trebuiesc intelese pe deplin atunci cand un antreprenor alege calea fondurilor europene si de aceea trebuie sa se inarmeze cu disciplina si rabdare.

Î: Care sunt principalele achiziții (categorii mari) pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă?

R: Principalele achiziţii au fost Produse IT&C, servicii de marketing, servicii de software.

Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant?

R:  Consider echipa administratorului de grant una extrem de profesionista si deschisa spre antreprenor. Per total, relatia a fost una constructiva, iar comunicarea cu acestia a fost continua si pozitiva.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și menținerea personalului angajat? Cum le-ai depășit?

R:  Nu, deoarece am identificat personalul inainte de implementarea efectiva a proiectului.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea furnizorilor / clienților? Cum le-ai depășit?

R: Pot sa spun ca am intrat in acest proiect cu temele deja facute, iar identificarea de furnizor si clienti a fost una relativ usoara pentru mine. Serviciile de marketing pe care le-am accesat mi-au propulast puternic brand-ul in piata, iar strategiile de vanzari gandite de echipa noastra au dat roade inca din incipit.

Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru derularea activității? Cum ai gestionat situația?

R: Activitatea afacerii noastre se desfasoara in proportie de 75% in mediul online, dar am ales pentru perioada de dinainte de pandemie si in primele luni ale acesteia sa intram si fizic intr-un spatiu. Spatiul l-am identificat dupa cateva zile de cautari pe platforme online de specialitate si intr-un final am identificat locatia potrivita pe care am inchiriat-o printr-un consultant imobiliar.

Î: Un sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.

R: Sa nu fie hapsan sa vrea sa mearga doar pe absorbtie de fanduri maxime si sa se gandeasca in mod real si rational cum sa cheltuiasca banii pe care ii cere. Totodata sa se inarmeze cu rabdare si atentie sporita la detalii atunci cand completeaza acte pe parcursul implementarii planului de investitii.

Î: Un sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.

R: Sa identifice o cerere solvabila pe piata care sa aiba legatura cu un domeniu de activitate de care este pasionat sau ii place. Inainte sa se arunce cu capul inainte sa testeze aceasta idee cu produs minim viabil (MVP) si sa isi clarifice cat de mare este piata pentru produsul/serviciul sau. Sa nu mai astepte si sa actioneze, facand ajustari din mers.

Î: Menționează care sunt avantajele afacerii

R: operarea in zona online, produse personalizate, rapiditatea in ofertare.

Î: Menționează care sunt dificultățile afacerii

R: restrictiile impuse de criza sanitara generata de COVID-19.