Nume firmă: EVODENT SATU MARE S.R.L
Administrator: Ionuț LUNG
Planul de afacere finanțat: cabinet stomatologic
Programul de finanțare: Start- Up AIR
Cod CAEN: 8623 – Activități de asistență stomatologică
Locația de implementare: Satu-Mare, jud. Satu-Mare
EVODENT SATU MARE este un start up în domeniul stomatologic, un cabinet stomatologic de mici dimensiuni dezvoltat în Satu Mare, de către Lung Ionut, un tânăr medic stomatolog, proaspăt absolvent al facultății de medicină, specializarea Stomatologie.
Pentru că Ionuț este un tânăr dorinic de muncă, capabil a identificat oportunitatea de finanțare prin programul România Start Up Plus, a aplicat si a castigat finantarea prin care si-a achizitionat mai multe echipamente specifice de care are nevoie un medic stomatology. Fiind la început de drum, aceasta finantare l-a sprijinit enorm si a venit la fix, constituind un avantaj enorm in dezvoltarea cabinetului pe care și-l dorețte Ionut.
Serviciul principal pe care compania îl furnizează clienților este asistența stomatologică, se dorește utilizarea preponderent a implanturilor dentare in detrimentul proteticii dentare clasice, se dorește furnizarea de asistenta stomatologica specializata, cum ar fi tratamentele endodontice sub magnificatie, toate aceste servicii fiind furnizate de catre EVODENT SATU MARE cu ajutorul angajaților pe care aceasta îi are în echipă, personal medical cu specializare si dedicat in domeniile cheie, endodontie si implantologie, domenii in care activează mai mult cabinetul și este specializat medicul stomatolog Lung Ionut;
Lung Ionut este un tânăr medic stomatolog din Satu Mare, pasionat de implantologie si endodontie. Afacerea pe care a dezvoltat-o, este un cabinet stomatologic in orasul Satu Mare, care imbină tehnologia prezentului cu tehnicile analogice sigure. Echipa EVODENT vrea să realizeze in cadrul cabinetului, interventii de chirurgie ghidată in vederea inserarii implantelor dentare cu ghiduri chirurgicale si protetice in pozitiile prezetate, cu un grad mai ridicat de siguranta si predictibilitate asupra cazului. Astfel prin acest proiect a crescut calitatea actului medical si totodata a adus in oras dorinta utilizarii ultimelor tehnologii din domeniul medical in practica de zi cu zi.
Cele mai notabile rezultate care pot fi contorizate în cadrul cliinicii stomatologice sunt următoarele:
- Un cabinet stomatologic EVODENT SATU MARE – dotat și functional;
- O echipă stomatologică profesionistă alcătuită din cele două persoane angajate in cadrul EVODENT SATU MARE;
- Două unit-uri noi de ultimă generatie cu accesorii specifice achizitionate în cadrul proiectului de investiții;
- Un autoclav de ultimă generație pentru sterilizarea echipamentelor și a ustensilelor cu care se lucrează;
- Un fiziodispenser care vine ca parte atasată Unit-ului pentru realizarea activității specifice;
În cadrul acestui start up, în domeniul stomatologic, nu putem vorbi de o inovație deosebită în contextul în care majoritatea echipamentelor sunt specifice unui cabinet de stomatologic de bază. Fiind la inceput de drum, beneficiarul a optat pentru echipamentele de baza, imperios necesare pentru a putea desfășura activitatea stomatologica de baza.
In viitor, pentru dezvoltare beneficiarul EVODENT SATU MARE se va lua în calcul o finanțare, care să il sprijine în achizitia unor echipamente innovative care să optimizeze procesul de lucru, care să digitalizeze procesul de lucru in cadrul cabinetului stomatologic și care să crească afacerea.
Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Ionuț în cadrul proiectului Start Up AIR vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start up AIR?
R: Eram in cautare de fonduri nerambursabile pentru a deschide un cabinet stomatologic, cautam diverse programe de finantare, am gasit programul Romania Start-up Plus unde in zona de N-V Start-up Air avea un astfel de proiect in implementare.
Î: De ce ai ales să te înscrii în proiectul Start up AIR coordonat de Asociația Inceptus România?
R: Fiind una din cele mai serioase firme care a depus un proiect in programul Romania Start-up Plus, decizia a fost destul de simpla.
Î: A fost dificil să obții finanțarea (de max 148.600 lei) pentru demararea afacerii tale?
R: In cazul meu da, a fost dificil, cu multe nabadai si probleme inca de la inceput, nu am reusit sa obtin punctaj maxim, am avut o contestatie si asa usor usor am tot crescut in punctaj pana am ajuns la prezentarea afacerii in fata juriului, moment in care am reusit sa ii fac sa ‘ma aleaga’.
Î: Ajutorul financiar nerambursabil a fost suficient pentru dezvoltarea planului tău de afaceri sau a fost necesară și o contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi cu aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
R: Ajutorul financiar, in cazul meu a fost suficient pentru a achizitiona in intregime echipamentele necesare functionarii afaceri, in schimb suma investita in renovarea spatiului, chiar inainte de a incepe societatea comercial, din fonduri proprii a depasit 45,000 RON, iar ulterior am mai investit cel putin 10,000 RON suplimentar pentru desfasurarea activitatii, astfel procentual am avut nevoie de un aport propriu de aproximativ 35-40% pentru a putea vedea cabinetul functional astazi.
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
R: In primul rand m-a invatat sa fac rapoarte lunare si sa le trimis usor usor la timp, la inceput aveam intarzieri.
M-a invatat sa ma oganizez mai bine in gestiunea actelor.
Si nu in ultimul rand, as spune chiar in primul rand sa am echipamentele pentru a putea trata pacienti.
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
R: Prima a fost mica intarziere a fondurilor, pe care o aveam preconizata, dar cu toate acestea mi-a afectat usor fluxul operational. A doua a fost lipsa de raspuns din partea autoritatilor locale DSP, CMD, aici am avut o mare problema si sincer nu ma asteptam sa primesc raspunsuri in ziua 29-30 dupa depunerea cererilor si de aici sa ne prelungim cu autorizatia, astfel incat autorizatia de functionare a fost o mare bataie de cap si discutii lungi despre cum tot ce era gata si functional in opinia lor putea fi modificat radical, in final au inteles ca efortul fizic si financiar pentru a pune in picioare ideile lor nu este sustenabil. Iar a treia mare provocare a venit cateva luni mai tarziu impreuna cu starea de urgenta si momentul in care ordonanta militara nr. 2 ne-a inchis activitatea timp de 1 luna de zile si in completare un ordin a CMDR inca 1 luna de zile, iar ce a urmat apoi a fost o scadere drastica a veniturilor, pacienti mai reticenti si nevoi de urgente dentare mai mare decat de lucrari protetice si implante. Am trecut usor usor si peste criza medicala cu masuri de protectie in plus, am inceput sa educam pacientii si sa le oferim o stare de liniste sporita in cabinet si lucrurile incep usor sa revina la normal.
Î: Care sunt principalele achiziții (categorii mari) pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă?
R: In cazul meu totul a fost simplu, la capitolul achizitii, avand doar 2 furnizori importanti cu care am avut de tinut legatura, furnizori de exceptie care au livrat la timp si cu toate actele necesare fondurilor nerambursabile pregatite mereu, astfel am achizitionat exclusiv echipamente si o mica parte din consumabilele bunei functionarii a activitatii.
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant?
R: In general una buna si profesionista, punctuala se vede ca stiu sa isi faca treaba si au experienta in domeniu.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și menținerea personalului angajat? Cum le-ai depășit?
R: Nu am avut probleme in a identifica personalul angajat, noi fiind o echipa formata din doua persoane si practic o afacere de familie.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea furnizorilor / clienților? Cum le-ai depășit?
R: Am avut parte de furnizori multi in ofertare si a fost usoara alegerea lor, avand ulterior parte de furnizori extraordinari. Clientii sunt pacienti vechi de-ai mei, recomandari si pacienti care au ajuns in cabint in urma reclamelor de pe facebook pe care le-am facut, nu pot sa spun ca am avut dificultati mari aici.
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru derularea activității? Cum ai gestionat situația?
R: Spatiul este un spatiu proprietate personala a familiei si a fost pus la dispozitia cu titlu gratuit societatii, astfel am avut doar de investit in aducerea lui la standarde. Dificultati nu au fost aici.
Î: Un sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
R: Sa va inarmati cu energie multa (sa nu o irositi inainte de a incepe), sa tine-ti toate actele pe cat posibil cat mai ordonat si indosariat pentru ca o sa aveti nevoie de ele bine organizate, grija mare la aportul propriu (strangeti cat mai multi bani inainte de a incepe activitatea) o sa aveti nevoie de ei ulterior.
Î: Un sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
R: Sa puna in balanta jobul actual cu tot ce inseamna domeniul anteprenorial si daca pentru ei se pliaza cu bune si cu rele, atunci astazi este momentul sa faca schimbarea !
Î: Menționează care sunt avantajele afacerii
R: Principalul avantaj este dat de faptul ca reusesc sa imi gestionez programul de munca singur, pacientii singur si sunt mult mai independent atat fata de locul de munca si pacienti cat si financiar.
Î: Menționează care sunt dificultățile afacerii
R: Eu consider ca cea mai dificila parte a fost autorizarea (ceea ce nu ar trebui sa fie asa), alte parti dificile nu gasesc acestei afaceri, fiind una mica nu stiu daca au de unde sa apara prea multe.