Nume firmă:  DIVERA HUB

Administrator: Văsc Rareș Dănuț

Planul de afacere finanțat: Producție biciclete cu cadru din bambus

Programul de finanțare:  Diaspora Start- Up

 Cod CAEN finanțat: 3092 Fabricarea de biciclete și de vehicule pentru invalizi

 Locația de implementare: CLUJ-NAPOCA

Rareș, tânărul întors ACASĂ din Suedia după 9 ani, a venit pe piața clujeană cu noi elemente de creație în ceea ce privește producția de biciclete. Este vorba despre biciclete cu cadru din bambus, ecologice, realizate manual și personalizate pentru fiecare client.

Experiența dobândită în cercetare, specializarea în „Metode de separare și analiză tehnică a proteinelor”, precum și finanțarea obținută în cadrul proiectului Antreprenor Acasă by Inceptus, sunt elemente cheie care l-au susținut pe Rareș să deschidă un atelier de producție a bicicletelor de bambus.

DiveraHub vine cu opțiuni de biciclete inovative, eco friendly, cu cadru din bambus. Bambusul oferă unele calități în plus față de materialele convenționale (metale feroase și neferoase) cum ar fi elasticitate, rezistență la torsiune și amortizarea vibrațiilor.

În prezent, societatea produce trei categorii de biciclete: Divera – Primitiv standard, Divera Primitiv FO (Full Option) și KDF1.

Printre obiectivele sale se numără și producția de biciclete din lemn de esență tare, însă acestea vor fi electrice.

Avantajul afacerii:

  1. Concurență scăzută
  2. Expertiză în domeniul fabricării bicicletelor cu cadru din bambus

Dificultățile afacerii:

  1. Caracterul sezonier al vânzării de biciclete
  2. Concurența acerbă în acest domeniu

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial în cadrul proiectului Antreprenor ACASĂ vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Rares în cadrul proiectului AntreprenorAcasa vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care acesta ni l-a acordat.

Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Antreprenor Acasă?

R: Daca bine imi aduc aminte, cred ca am vazut o reclama pe un site de socializare.

Î: Ce te-a determinat să alegi să te înscri în proiectul coordonat de Asociația Inceptus România?

R: Am ales sa ma inscriu in proiect din nevoia unei posibile finantari de care as fi avut nevoie in acel moment pentru a ma restabili in Romania si a-mi deschide afacerea.

Î: A fost determinantă obținerea finanțării nerambursabile pentru revenirea ta acasă din diaspora?

R: Intr-o mare parte as spune ca da.

Î: Consideri că a fost dificil să obții finanțarea de 33.000 euro pentru demararea afacerii tale?

Pe scurt, nu. Am avut parte de support din partea asociatiei Inceptus Romania in crearea planului de afaceri.

Î: Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.

R: Pana in present suma si contributia proprie ar fi in jur de 3000 de euro, bani care au fost cheltuiti in diverse forme.

Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte

R: Achizitionare de bunuri si materiale, plata chiriei pe hala si demararea afacerii.

Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?

R: Provocarile pe care le-am avut au fost specific afacerii mele, iar probabil printre cele mai numeroase au fost cele de natura tehnica sau de compatibilitate a unor piese pe care le folosesc in ansamblele mele.

Î: Care sunt principalele achiziții pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă (categorii mari) ?

R: Printre cele mai importante au fost platile salariilor, a taxelor la stat si chiria pe hala.

 

 

Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant și cu monitorul ? (birocrație, sfaturi, etc)

R: Este nevoie de o perioada de adjustare si acomodare la inceput. Relatia cu monitorii este una bazata pe comunicare in primul rand. Apoi in mod clar, exista asteptari pe care cele doua parti, eu si monitorul, le avem fiecare. Am vazut relationarea cu monitorii usor de manageriat, fara complicatii.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?

R: Nu au fost probleme in a angaja personal.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?

R: Din fericire nici aici nu au fost probleme.

Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru tipul de activitate desfășurat? Cum ai gestionat?
R: Spatiul l-am gasit relativ usor, in cam doua saptamani de cautari. E drept ca am vazut cateva spatii inainte sa decid sa deschid afacerea in cel prezent.

Î: Un singur sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.

R: In momentul in care accesezi fonduri nerambursabile trebuie dovedita orice cheltuiala pana la ultima virgula. Aici intervine putina birocratie si poate fi frustrant la inceput, pana inveti procedurile de achizitii, cum trebuie facute raportarile etc

Î: Un singur sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.

R: Eu nu sunt vreun mentor in business. De aceea mi-e cam greu sa dau sfaturi. Fiecare afacere vine cu particularitatile ei. Eu o cunosc pe a mea foarte bine. Poate ca niste conditii de baza sunt necesare pentru ca un antreprenor sa reuseasca in business. Printre acestea as aminti:  abilitatea de a te adapta constant, capacitatea de a absorbi si invata lucruri noi din mers, abilitatea de problem solving.