Nume firmă: DENTCARE KIDS SRL    

Administrator: Teodora Mnerie

Planul de afacere finanțat: Înființarea unui cabinet stomatologic

Programul de finanțare: România Start-up Plus

Cod CAEN: 8623 – Activităţi de asistenţă stomatologică

Locația de implementare: Cluj-Napoca

 

Cabinetul stomatologic DENTCAREKIDS SRL oferă servicii diverse, dar cu precădere servicii de profilaxie şi pedodonţie, pentru a îmbunătăţi pe termen lung sănătatea orală.

Viziunea: creşterea nivelului de sănătate orală în rândul populaţiei

Misiunea: oferirea unui pachet de servicii stomatologice variate, eficiente, transparente şi creşterea gradului de satisfacţie şi încredere a pacienţilor

Teodora este adepta prevenției și face o treabă foarte bună în cabinetul ei. Recenziile primite de la clienți sunt cea mai bună carte de vizită.

Finalizând studiile în Cluj-Napoca, la Facultatea de Medicină Dentară, Teodora a practicat în diverse cabinete, făcând pasul către antreprenoriat o dată cu identificarea oportunității de finanțare.

Activitatea Teodorei nu se rezumă doar la cabinet, ci fiind o persoană activă, încă din timpul facultății a susținut workshop-uri tematice de prevenție a bolilor și problemelor de natură dentară în școlile din jud. Cluj. Vocația ei pentru acest domeniu s-a manifestat și după câștigarea finanțării, implicându-se activ în comunitate și în timpul implementării planului de afaceri.

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al Teodorei în cadrul proiectului Start up AIR vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.

Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start up AIR?

R: De proiect am aflat la un apropiat. Știa că îmi doresc un cabinet al meu și mi-a spus despre această oportunitate.

 

Î: De ce ai ales să te înscrii în proiectul Start up AIR coordonat de Asociația Inceptus România?

R: Am considerat ca este o oportunitate bună sa încep ceva pe cont propriu. Îmi doream să am propriul cabinet.

 

Î: A fost dificil să obții finanțarea (de max 148.600 lei) pentru demararea afacerii tale?

R: Din punctul meu de vedere, acum că privesc în spate, nu pot să spun că a fost ușor, dar nici ceva imposibil. Ambiția și răbdarea cred că sunt cheia succesului.

 

Î: Ajutorul financiar nerambursabil a fost suficient pentru dezvoltarea planului tău de afaceri sau a fost necesară și o contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi cu aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.

R: Aproape întotdeauna vor exista cheltuieli neprevăzute, pe care nu le-ai luat în calcul. Au fost sume destul de mici în cazul meu, până în 2000 Euro. Am investit în consumabile și mobilierul de cabinet din surse proprii.

 

Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.

R: Sprijinul pe care l-am primit nu a fost doar unul financiar. Cursurile de antreprenoriat, seminariile, mentorii, toate evenimentele la care am participat și toți cei de la Inceptus au contribuit la îndeplinirea acestui proiect.

 

Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?

R: Cred că cel mai dificil a fost începutul, organizarea activității cu tot ceea ce înseamna asta: identificarea unui spațiu pentru desfășurare, birocrația și o ultima provocare a fost împărțirea bugetului. În toate acestea, perseverența este cuvântul cheie!

 

Î: Care sunt principalele achiziții (categorii mari) pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă?

R: Am cumpărat un unit dentar, un compresor, echipamente IT pentru activitatea administrativă, lupe de magnificație, lampă bactericidă și alte accesorii și echipamente pentru buna desfășurare a activității, toate de foarte bună calitate. Finanțarea a fost de ajutor în etapa de dotare a cabinetului.

 

Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant?

R: A fost o colaborare lunga și plăcută în acelasi timp. În ciuda tuturor provocărilor, soluțiile le-am găsit împreună.

 

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și menținerea personalului angajat? Cum le-ai depășit?

R: Nu am întâmpinat dificultăți în acest sens. Unul dintre angajați fiind eu, a fost ușor. Cealaltă persoană angajată nu este din domeniu medical, ocupându-se de aspecte administrative diverse, a fost ușor să identific o persoană, astfel încât eu să mă pot ocupa de cabinet și de activitatea propriu-zisă, fără a omite supervizarea activității administrative.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea furnizorilor / clienților? Cum le-ai depășit?

R: Furnizorii au fost ușor de găsit. Sunt câțiva furnizori de echipamente medicale deja consacrați, cu prețuri bune, cu care colaborează majoritatea medicilor dentiști. Cât despre clienți/pacienți nu pot să spun decât că atunci când dăruiești binele, binele ți se va întoarce înapoi. Recomandările m-au ajutat să dezvolt portofoliul de clienți.

 

Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru derularea activității? Cum ai gestionat situația?

R: A fost una din provocări. Nu știu dacă gestionat este cuvântul. Cred că pur și simplu răbdarea și continua căutare a avut rezultat în final.

 

Î: Un sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.

R: În final toate eforturile tale vor fi răsplătite.

Î: Un sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.

R: Dacă zi de zi continui să ai țeluri mari și crezi foarte tare în ideea ta, ești pe drumul cel bun.

 

Î: Menționează care sunt avantajele afacerii

R: Să ai libertatea să te organizezi cel mai bine și să poți să te dezvolți în orice direcție. Antreprenoriatul aduce multe provocări, iar asta implică dezvoltare, din punctul meu de vedere.

Î: Menționează care sunt dificultățile afacerii

R: După ce treci de etape de înființare, birocrație și te obișnuiești cu acestea, dacă ceea ce faci, faci cu pasiune, va fi greu uneori să găsești un echilibru între muncă și viața personală.