Costel BUCUR este un antreprenor român care a ales să revină în țară și să lanseze o afacere prin intermediul proiectului Antreprenor Acasă by Inceptus. O casă de vacanță ca în povești, amplasată într-o zonă pitorească verde a fost proiectul de suflet al lui Costel care a devenit realitate prin intermediul finanțării nerambursabile de 33.000 Euro obținută în cadrul proiectului Antreprenor Acasă la care s-a adăugat și contribuția financiară importantă a acestuia.
CASA BUCURIILOR, căci despre ea este vorba este o pensiune care a obținut în urma evaluării de la Ministerul Turismului 3 stele și care vă garantăm că vă va impresiona prin locația deosebită în care se află, prin ospitalitatea lui Costel, prin atenția finisajelor. Beneficiarul finanțării a investit cea mai mare parte din suma în echiparea pensiunii cu echipamente electronice și electrocasnice, precum și cu mobilier, dotarea camerelor și a băilor.
Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Costel în cadrul proiectului Antreprenor Acasă by Inceptus vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Antreprenor Acasă?
R: Am aflat depre proiect de la un prieten din Dublin care la randul lui a aflat despre intalnirea organizata de Asociatia Inceptus in capitala Irlandei; stiam deci despre proiect in momentul organizarii seminarului de diseminare la Haga (n.r. eu locuind in Olanda la acea vreme).
Î: Ce te-a determinat să alegi să te înscri în proiectul coordonat de Asociația Inceptus România?
R: Criteriile de selectie prietenoase si orientate catre antreprenor.
Î: A fost determinantă obținerea finanțării nerambursabile pentru revenirea ta acasă din diaspora?
R: A cantarit mult si a fost un mare plus insa nu pot spune ca a fost determinanta.
Î: Consideri că a fost dificil să obții finanțarea de circa 33.000 euro pentru demararea afacerii tale?
R: Cred ca a fost un efort corect atat ca timp alocat, cat si ca dificultate/grad de implicare necesar. Aici e meritul Asociatei Inceptus care a simplificat birocratia tipica proiectelor finantate din fonduri ale Uniunii Europene.
Î: Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
R: Nu, suma nu a fost acoperitoare insa a venit exact la timp pentru a devansa momentul intrarii pe piata. Contributia proprie a fost de aproximativ 100.000 euro.
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
R: Principalele beneficii au fost: intruirea in domeniul antreprenoriatului, asigurarea asistentei dedicate si personalizate respectiv prefinantarea (suma acordata inainte de efectuarea cheltuielilor). As adauga ca importanta si verificarea periodica urmata de sfaturi practice pentru rezolvarea unor situatii provocatoare aparute in faza incipienta a afacerii.
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
R:
- lipsa fortei de munca calificate pentru finalizarea constructiei;
- serie de intarzieri la calendarul initial;
- lipsa unor servicii profesionale cap-coada pentru anumite nevoi.
- cercetare intensa a pietei si identificarea unei echipe profesioniste;
- comunicarea si raportarea intarzierilor catre Asociatia Inceptus;
- implicarea directa in foarte multe faze pentru finalizarea contructiei (do it yourself);
Î: Care sunt principalele achiziții pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă (categorii mari) ?
R: Mobilierul de bucatarie si sufragerie, mobilierul din camerele destinate cazarii, televizoarele, aparatura IT&C pentru desfasurarea de seminarii, serviciile de contabilitate si promovare.
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant și cu monitorul ? (birocrație, sfaturi, etc)
R: Relatia a fost una extrem de buna si eficienta caracterizata de profesionlism, dedicare, seriozitate si mai ales prezenta/grad de implicare nedisimulat pentru atingerea obiectivelor asumate si implementarea cu succes a proiectului.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?
R: Nu au fost probleme deosebite.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?
R: Nu foarte importante. Am experimentat uneori probleme de flexibilitate din partea furnizorilor sau inexistenta unor solutii complete (transport, livrare si montaj). Le-am depasit prin executarea in regie proprie a unor faze (in special transport si montaj).
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru tipul de activitate desfășurat? Cum ai gestionat?
R: Nu. Spatiul a fost contributia personala in afacere si deci nu am avut astfel de probleme.
Î: Un singur sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
R: Fiti seriosi si cautati-va parteneri asemenea. (scuze daca sunt doua sfaturi)
Î: Un singur sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
R: Fii prezent!