Noi suntem BizNest Marketing – o agenție de publicitate locală și vrem să te ajutăm să îți spui povestea afacerii tale la adevăratul ei nivel prin expertiză internațională! Suntem o echipă de 3 tineri, cu studii și acreditări în domeniul publicitar ca să găsim cea mai bună soluție pentru tine!
Suntem câștigători ai proiectului Start-up Sănătos – programul Innotech Student – prin care am reușit să creăm 3 locuri de muncă printr-un ajutor de minimis de 60.000 euro, și să achiziționăm echipamente de ultimă generație astfel încât materialele de care ai nevoie pentru campaniile publicitare să fie excepționale.
Biznest Marketing este o agenție de publicitate care ajută startup-uri și IMM-uri din Comunitatea Urbană Arieș să își spună povestea în așa fel încât să cultive relații valoroase cu comunitățile lor de clienți.
Acest lucru este posibil prin oferirea unui portofoliu complet de servicii de publicitate pentru cei cu bugete reduse, executând pentru clienți întreg procesul de comunicare, astfel încât aceștia să nu aibă nevoie de personal propriu de comunicare, personal pe care nu și-l permit, dar încât să poată avea continuitate, consecvență și eficiență în procesele de comunicare.
hjkvfhykghy
1.Spune-ne câteva cuvinte despre tine. Cine ești tu antreprenorule?
Am avut primul demers antreprenorial la vârsta de 18 ani, urmat de alte tentative pe parcurs. Încă din adolescență am avut o predilecție către zona de IT, iar ulterior am dezvoltat o pasiune pentru mediul grafic și digital și astfel am dorit să creez o agenție care reușește să spună cât mai bine povestea altor antreprenori, a business-ului lor către potențialii clinți. Consider că antreprenorii/ownerii nu reușesc să își spună povestea afacerii lor la adevăratul ei potențial. Aici intervin eu cu expertiza și cu pasiunea mea.
2.Ce te-a determinat să faci acest pas uriaș în viață ta profesională și să-ți asumi acest risc?
Drive-ul îmi vine din pasiune și din know how și certitudinea ca pot să fac mai bine, inclusiv din faptul că am ajuns să cunosc piața și concurența foarte bine, și am identificat și lacunele de pe piață, iată oportunitatea de business care s-a confirmat.
Antreprenorii, în general, nu au cunoștințele necesare să evalueze serviciile de publicitate, au așteptări nerealiste sau subdimensionate, și subestimează astfel valoarea serviciilor, inclusiv pe partea de costuri. Am înțeles că pentru succesul businessului este important ca un client să realizeze de ce are nevoie de serviciul respectiv propus ca soluție pentru nevoia sa, vorbim de o educare a clientului.
De aceea, am decis să funcționăm ca un laborator – pentru identificarea și prestarea de servicii integrate – se identifică problema, se testează ipoteze și apoi se propun soluții.
3.Care sunt calitățile personale care crezi că te ajută să reușești cu această afacere?
Una dintre calitățile demne de menționat este faptul că mi-am creat contexte în care să pot performa, să trag de mine, mi-am asumat să ma poziționez în situații provocatoare profesional care mi-au permis creșterea.
4.Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Start Up Sănătos-SUS.
Știam despre programul de finanțare Innotech Student, am căutat online lista de Administratori de Grant câștigători și astfel am ales să mă înscriu în acest proiect.
5.Cum ți-a venit ideea de afaceri?
A fost o potrivire fericită între ce știam să fac, la ce eram bun – programare și dezvoltare website-uri, raportat la nevoile pieței.
6.Este un domeniu în care ai experiență și expertiză sau ai ieșit din zona de confort și încerci ceva nou și diferit față de ce făceai până acum?
Parțial, în adolescență am inceput designul grafic, însă provocarea legată de domeniu a fost să fac o auto-evaluare și să realizez că este necesar să ies din zona de confort întrucât mă auto-evaluam că nu am suficient simț estetic, de exemplu.
Referitor la finanțare, a fost o provocare raportat la nivelul de atenție pe care trebuia să îl aloc comparativ cu ce evaluasem inițial.
7.De ce acum? Ai fi încercat și dacă nu apărea oportunitatea acestei finanțări?
Da, categoric, dar nu la același nivel, nu ar fi fost același potențial de creștere; cu ajutorul finanțării și a echipamentelor am reușit să cresc în timp mai scurt, fiind posibil să ofer o paleta de servicii mult mai variată.
Pentru business-ul nostru este important să putem oferi cât mai multe servicii conexe: desing, dezvoltare website, la care se adaugă testarea și print-ul materialelor, astfel nu a fost nevoie să apelăm la terți. De exemplu, putem oferi clienților campanii integrate care presupun componenta de website, promovare în social media, precum și print, întrucât este important să existe coordonare între cele 3 pentru succesul unei campanii.
8.O scurtă descriere a ideii de afacere.
Oferim o gamă completă de servicii de publicitate, executând pentru clienții noștri întreg procesul de comunicare, astfel încât aceștia să nu aibă nevoie de personal propriu de comunicare, personal pe care nu și-l permit. Serviciul nostru le permite să aibă continuitate, consecvență și eficiență în procesele de comunicare.
9.Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
M-am confruntat cu preconcepții asupra companiilor de marketing, Acele companii care nu au expertiză suficientă, aduc un deserviciu imaginii domeniului de marketing și publicitate ca urmare a serviciilor nesatisfăcătoare și a costurilor mari. Această prejudecată s-a reflectat și asupra noastră la început și ne străduim să o combatem cu exemple concrete din portofoliul nostru, și cu certificările pe care echipa noastră le deține.
Pentru mine a fost o ieșire din zona de confort și gestionarea echipamentelor achiziționate întrucât nu aveam experiență în zona de print. Sunt echipamente performante, complexe și astfel am avut nevoie de studiu, testare și informații suplimentare din partea furnizorilor la partea de punere în funcțiune.
10.Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
Pe lângă contribuția proprie asumată de aproximativ 15.000 lei, am decis să investesc suplimentar pentru a asigura creșterea afacerii și am investit astfel în echipamente suplimentare.
11.Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?
La începutul afacerii, identificasem colaboratori cu experiență. În prezent, în procesul de recrutare mă confrunt cu oarecare dificultăți în a găsi persoane cu expertiză și astfel e necesar foarte multă răbdare. Cu toate că ne dorim colegi în birou, aici la Turda, este foarte posibil să fim nevoiți să colaborăm cu colegi care lucrează remote.
12.Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?
Nu a fost ușor să găsesc furnizori care pot oferi echipamentele la preț competitiv, astfel am investit mai multă energie și timp pentru a-i găsi.
13.Care sunt așteptările tale ca antreprenor?
Este foarte important pentru mine să am un stil de viață mai flexibil, autonom, să pot să iau propriile decizii în sectorul profesional, și să îmi asigur veniturilor necesare pentru a profita de alte oportunități.
Mi-aș dori să simt că aduc valoare pentru colaboratori, să cresc inclusiv la nivel personal/profesional, și să pot sprijini prin expertiza mea comunitatea antreprenorială care are nevoie de servicii de publicitate.
Doresc să ajung să întâlnesc alți antreprenori dedicați și viu interesați să crească și să inoveze. Doresc colaborare și creștere.
14.Cum îți vezi afacerea în 3 ani? Dar în 5 ani? Explică de ce crezi că previziunile tale s-ar putea îndeplini.
În 3 ani mă aștept ca Agenția să fie prima opțiune în rândul populației/potențialilor clienți, cărora să le facă plăcere să ne recomande, și să se gândească la noi cu certitudinea că oferim cele mai bune servicii din Turda și împrejurimi.
Doresc să extind echipa, să pot să asigur un nivel salarial competitiv și să ne extindem ca servicii. Peste 5 ani doresc să cresc investițiile în echipamente, întrucât am identificat noi direcții de creștere și diversificare a serviciilor, inclusv achiziții în echipamente care pot duce la diversificare. Doresc să mă extind la nivel regional, pentru a fi un concurent egal cu agențiile cu tradiție.
15.A trecut deja un an de când ai pornit pe acest nou drum. Ce lucruri noi și utile ai învățat pe parcurs?
Am învățat cum pot să asigur un management sănătos pentru gestionarea unei finanțări nerambursabile. Am reușit să înțeleg mult mai bine procesul și domeniul (gestionare investiție, necesar echipamente, resursa umană, comunicarea cu clienții și poziționarea pe piață).
16.Ce sfaturi ai da celor care doresc să devină antreprenori ṣi să acceseze fonduri nerambursabile?
Cel mai important este o analiză la rece asupra obiectivului pe care îl au și cum pot aduce valoare. Este important, vital chiar, testarea ideii pe piață, anterior demersului de a accesa fonduri și de a deschide afacerea. Recomand de asemenea să fie conștienți că va fi nevoie de extra co-finanțare, pe lângă cea calculată inițial, astfel se impune o evaluarea realistă și sinceră a acestei posibilități.
De asemenea, consider că este necesar să cunoască legislația în vigoare – fără a delega foarte mult din aceste atribuții, mai ales în sfera achizițiilor publice.
Nu în ultimul rând, să le facă plăcere, este cea mai importantă motivație la care pot să mă gândesc, să nu lipsească entuziasmul care este esențial și în etapa de creștere ulterioară.