Nume firmă:  ATELIERUL DE PE KOVACS S.R.L

Administrator: Frunza Gabriel

Planul de afacere finanțat: înființarea unui atelier de fabricare mobila

Programul de finanțare:  Diaspora Start- Up

Cod CAEN: 4791 Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet

Locația de implementare: Balan

 

Avantajul afacerii:

  1. este cerere mare pentru mobila personalizata, adaptată
  2. este un domeniu creativ
  3. se poate impune un stil

Dificultățile afacerii:

  1. resursa umana calificată
  2. respectarea în permanență a principiilor asumate (devine un stil de viață, dificil pentru unii)
  3. crearea comunității de clienți
  4. identificarea furnizorilor certificați, serioși din punct de vedere al calității și constanței la livrare

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Gabriel în cadrul proiectului Antreprenor Acasă vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care acesta ni l-a acordat.

Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Antreprenor Acasă?

Am fost in concediu în Romania si la primăria Bălan s-a făcut o informare despre proiectele cu finantare europeană si de existenta  acestor proiecte pentru Diaspora. Am cautat despre ele si acest proiecte era printer cele mai bine promovate pe internet, astfel am sunat si m-am inscris.

Î: Ce te-a determinat să alegi să te înscri în proiectul coordonat de Asociația Inceptus România?

Am stiut ca este o oportunitate pentru domeniul de care sunt pasionat foarte tare, respectiv productia de mobilier de lemn si accesorii pentru aceasta. Se plia extact pe cee ace imi doresc sa fac pe viitor sis a transform hobby-ul intr-un business.

Î: A fost determinantă obținerea finanțării nerambursabile pentru revenirea ta acasă din diaspora?

100 % nu ma intorceam daca nu obtineam aceasta finantare nerambursabila. Deci raspunsul la intrebarea este, DA, a fost determinantă.

Î: Consideri că a fost dificil să obții finanțarea de 33.000 euro pentru demararea afacerii tale?

Pentru mine nu a fost, am citit foarte mult si am fost present la toate seminariile online care s-au facut pe platforma Antreprenor Acasa. Am respectat toate  indicatiile si l-am realizat.

Î: Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.

A fost o suma binevenita, a fost acoperitoare finantarea, doar ca in domeniul meu dezvoltarea unui astfel de atelier de produtie presupune multi mai multi bani investiti. Am adus un aport propriu calculate de aproximativ 17.000 euro.

Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte

  • M-a ajutat sa transform pasiunea mea pentru lemn intr-un business;
  • Faptul ca am fost tot timpul monitoriyati si sprijiniti, verificati a contat in derularea cu usurinta a proiectului;
  • Achizitionarea de echipamente specifice pentru activitatea de baza productie de mobilier.

Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?

  • Transformarea in business a pasiunii şi realizarea de bani din productia de mobilier,aspect care a fost o provocare foarte mare;
  • Probleme legate de obtinerea autorizatiilor in ceea ce priveste domeniul in care activez;

Î: Care sunt principalele achiziții pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă (categorii mari) ?

Principalele achizitii efectuate din finantarea nerambursabila:

  • Echipamente necesare pentru atellierul de productie in proportie 80 % din sumă;
  • Salarii pentru cele doua persoane pe care le-am angajat in cadrul proiectului;

 Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant și cu monitorul ? (birocrație, sfaturi, etc)

Mă asteptam să nu fie asa cum a fost, a fost perfect, a fost fix cum trebuie sa fie. A fost o relatie profesionala foarte bună si frumoasa pot spune, a deyvoltate o relatie de prietenie şi totul a fost foarte constructive din punct de vedere professional.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?

DA, este foarte greu sa găsesti oameni care sa iti impartaseasca dorintele, creyul afacerii, si strategia de dezvoltare a acesteia.

Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?

Nu au fost probleme iesite din comun, am stabilit  niste reguli clare si nu au fost probleme.

Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru tipul de activitate desfășurat? Cum ai gestionat?

Spatiul este în gospodaria mea si nu am avut probleme cu identificarea acestuia, Intre timp am achizitionat si o hala din contributie proprie.

Î: Un singur sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.

Să ia lucrurile in serios si sa duca pana la capat lucrurile pe care le-am inceput. Sa se tina de proiect sis a il implementeze, chiar daca pe parcursul lui apar probleme.

Î: Un singur sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.

Sa cunoască foarte bine domeniul in care activeaza si daca nu il stie sa faca totul ca sa il cunoasca.