Nume firmă: Aimed Equipments S.R.L.
Administrator: Florin SURDUC
Planul de afacere finanțat: infiintarea unei afaceri dedicată reparării echipamentelor medicale
Programul de finanțare: Diaspora Start-Up
Cod CAEN: 3320- instalarea mașinilor și echipamentelor industriale
Locația de implementare: Baia-Mare
SURDUC Florin este un electronist plecat din România în Anglia în anul 2004, unde a continuat traseul profesional la câteva companii lider în domeniul autoclavelor. În Anglia, Florin a folosit bagajul de cunoștințe acumulat în țară și a participat la dezvoltarea unui autoclav pentru un producător englez. Pe principiul formării pe întreg parcursul vieții Florin a participat la cursuri în domeniul gestiunii autoclavelor, inclusiv legislație. Aflând despre programul Diaspora StartUp Florin a decis să depună un plan de afacere în domeniul reparației echipamentelor industriale, medicale unde în România sunt puțini experți. A reușit să se autorizeze la ANMDMR- Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale.
Avantajul afacerii:
- este o nișă și un concept în dezvoltare în România
- piață mare care permite extinderea
- reducerea poluării prin oferirea celei de a doua vieți bunurilor
- încasări constante
Dificultățile afacerii:
- deplasarea la locația beneficiarului (uneori distanțe mari)

Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Alin în cadrul proiectului StartUpAIR vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Antreprenor Acasa?
Despre Antreprenor Acasă am aflat prin intermediul unor cunoștințe care m-au îndemnat să contactez echipa ca să aflu mai multe detalii despre proiect și despre echipă.
Î: De ce ai ales să te înscrii în proiectul Antreprenor Acasa coordonat de Asociația Inceptus România?
Am participat la mai multe prezentări din partea mai multor operatori de grant care ofereau fonduri nerambursabile pentru persoane care intenționau să revină din Diaspora. M-a convis să mă înscriu în proiect experiența în derularea de proiecte a echipei Inceptus și angajamentul lor ferm de a ne susține în implementarea finanțării.
Î: A fost dificil să obții finanțarea (de max 148.600 lei) pentru demararea afacerii tale?
Procesul de obținere al finanțării a fost unul destul greu din prisma lipsei mele de experiență in domeniul antreprenoriatului. În schimb, am avut parte de suport și îndrumare pe tot parcursul, ceea ce a însemnat că efortul depus s-a concretizat în obținerea grantului.
Î: Ajutorul financiar nerambursabil a fost suficient pentru dezvoltarea planului tău de afaceri sau a fost necesară și o contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi cu aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
Din resurse proprii am investit pentru activarea afacerii încă o sumă consistentă de peste 5.000 euro.
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
- posibilitatea de face ceea ce iubesc
- a ușurat drumul spre casă
- achiziție echipamente de top
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
- birocrația specifică
- autorizarea activității la autoritățile de profil
- succedarea rapidă a activităților în cadrul proiectului
Î: Care sunt principalele achiziții (categorii mari) pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă?
Prinicipalele cheltuieli au fost direcționate înspre achiziția de echipamente performante.
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant?
A fost una bună, am primit susținerea necesară.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și menținerea personalului angajat? Cum le-ai depășit?
Nu am avut probleme în identificarea și recrutarea personalului.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea furnizorilor / clienților? Cum le-ai depășit?
Am întâmpinat probleme strict legate de scăderile legate de situația sanitară, în rest piața poate accepta un nou jucător.
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru derularea activității? Cum ai gestionat situația?
Afacerea propusa de mine necesită un mic spațiu fix de funcționare, fiind gândită pentru intervenții la clienți.
Î: Un sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
Antreprenorul trebuie sa știe să delege sarcini fără să jignească echipa, adică să dozeze efortul fiecăruia în mod corect.
Î: Un sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
Crează oportunități !