Nume firmă: CYBER Dacians S.R.L.
Administrator: Mihai BÂRLOIU
Planul de afacere finanțat: infiintarea unei afaceri dedicată mediului online specializată pe securitate digitala
Programul de finanțare: Diaspora Start-Up
Cod CAEN: 6202- Activitati de consultanta in tehnologia informatiei
Locația de implementare: Cluj-Napoca
Mihai Bârloiu este un tânăr antreprenor român care a decis să revină în țară din SUA pentru a lansa un model de business inovativ bazat pe etică și siguranță pentru afacerile derulate în mediul online. Mihai oferă prin intermediul afacerii sale –Cyber Dacians- audituri și analize de securitate specifice mediului online și adițional suport tehnic non-stop pentru prevenirea și stoparea atacurilor cibernetice. Domeniul de activitate în care acționează Mihai va cunoaște în următorii ani un trend ascendent având în vedere faptul că tot mai multe societăți se relochează cu activitatea în mediul online. În cadrul proiectului Mihai a alocat cea mai mare partea a bugetului către achiziția de echipamente și licențe necesare desfășurării activității.
Mihai a dezvoltat rapid afacerea și pentru identificarea de noi clienți a deschis birouri în mai multe locații importante de pe glob. Așadar la acest moment echipa CyberDacians este prezentă în SUA- New York, Anglia- Londra și în Romania- Cluj-Napoca.
Avantajul afacerii:
- este o nișă și un concept puțin cunoscut de antreprenorii din România
- intereacțiune cu persoane din toată lumea, fiind o afacere fără granițe fizice
- apartenența la o comunitate inovativă
- încasări consistente cu trend ascendent
Dificultățile afacerii:
- identificare de noi salariați: cerere mai mare decât oferta, concurență mare între angajatori
- schimbările tehnologice, necesitatea a de fi mereu informat
Pentru a înțelege mai multe despre traseul antreprenorial al lui Mihai în cadrul proiectului AntreprenorAcasă vă invităm să parcurgeți mini interviul pe care aceasta ni l-a acordat.
Î: Te rog să ne spui cum ai aflat despre proiectul Antreprenor Acasă?
R: De pe Facebook si din discutii cu persoane apropiate.
Î: Ce te-a determinat să alegi să te înscri în proiectul coordonat de Asociația Inceptus România?
R: Am ales sa ma inscriu in proiectul coordonat de AIR, deoarece am avut cateva discutii foarte bune cu cei din echipa AIR, in care mi-au furnizat informatii foarte clare despre cum se va derula proiectul si deoarece mi-au oferit increderea ca au o echipa foarte capabila care va reusi sa duca la capat acest proiect si care sa ajute antreprenorii care vor face parte din acest proiect.
Î: A fost determinantă obținerea finanțării nerambursabile pentru revenirea ta acasă din diaspora?
R: Este un factor important pe care il am in considerare in momentul de fata, pentru o potentiala intoarcere in tara, in viitorul apropiat.
Î: Consideri că a fost dificil să obții finanțarea de 33.000 euro pentru demararea afacerii tale?
R: Nu consider ca a fost dificil, datorita faptului ca echipa AIR a fost de foarte mare ajutor in acest proces si activitatile derulate in cadrul acestui proiect au contribuit la clarificarea unor aspecte mai complexe.
Î: Suma nerambursabilă câștigată a fost acoperitoare pentru dezvoltarea planului tău de afacere sau a fost necesar să aduci contribuție proprie? Dacă da, te rog să menționezi aproximativ suma pe care ai cheltuit-o din economiile tale.
R: Suma nerambursabila castigata a acoperit nevoia de dezvoltare a planului de afacere in faza incipienta, dupa care compania a inceput sa obtina venituri si sa fie sustenabila.
Î: Cum te-a ajutat finanțarea obținută? Menționează primele 3 beneficii care îți vin în minte.
R: 1. Ne-a ajutat sa putem aloca un buget pentru promovare, inca de la inceput; 2. Ne-a ajutat sa angajam 2 persoane care sa contribuie la partea de vanzari si implementare; 3. Ne-a ajutat sa achizitionam alte servicii complementare, de care am avut nevoie la inceput;
Î: Menționează care sunt cele mai mari 3 provocări pe care le-ai întâmpinat și cum le-ai gestionat?
R: Brandingul companiei a fost o provocare pe care a trebuit sa o rezolvam, datorita faptului ca este o competitie destul de mare in acest domeniu si a fost nevoie sa ne diferentiem. Am reusit sa facem acest lucru prin dezvoltarea unui branding international “CyberDacians” dar care are in spate istoria Dacica a Romaniei.
Î: Care sunt principalele achiziții pe care le-ai efectuat din finanțarea nerambursabilă (categorii mari) ?
R: Echipamente de lucru: laptopuri, licente, etc.
Î: Cum consideri că a fost relația ta cu echipa administratorului de grant și cu monitorul ? (birocrație, sfaturi, etc)
R: Consider ca relatia cu echipa a fost si este una foarte buna deoarece tot timpul ne-au ajutat cu ce am avut nevoie. Au avut rabdarea sa ne explice tot procesul de birocratie si sa ne ajute cand a fost cazul si au oferit sfaturi pentru partea de business, management dar si networking si vanzari.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea, recrutarea și angajarea personalului? Cum le-ai depășit?
R: Nu am intampinat probleme in recrutarea si angajarea personalului.
Î: Ai întâmpinat probleme în identificarea celor mai buni furnizori? Cum le-ai depășit?
R: Nu am intampinat probleme in identificarea celor mai buni furnizori.
Î: A fost dificil să identifici un spațiu potrivit pentru tipul de activitate desfășurat? Cum ai gestionat?
R: Nu a fost dificil sa identificam un spatiu potrivit pentru tipul de activitate desfasurat, deoarece activitatea noastra este online si se poate desfasura remote.
Î: Un singur sfat pentru viitori antreprenori care intenționează să acceseze fonduri nerambursabile.
R: Sa inteleaga foarte bine care este procesul prin care trebuie sa treaca, pentru a accesa fonduri nerambursabile si sa fie constienti de obligatiile pe care trebuie sa si le asume.
Î: Un singur sfat pentru o persoană care intenționează să se lanseze în afaceri.
R: Sa inceapa sa faca vanzare cat mai repede, preferabil inainte sa porneasca la drum cu afacerea, pentru a valida faptul ca exista o piata pentru ceea ce vrea sa vanda si pentru a isi creste sansele de a obtine clienti cat mai repede.